Avatar billede anno Nybegynder
06. oktober 2002 - 02:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Win XP Home Edition på Win2k server

Hvordan får man en Windows XP home Edition maskine logget på Win 2k server der kører som Domain Controller.
Det var ingen problem med Win XP Prof Edition, der gik jeg i egenskaber for systen, valgte computernavn og valgte netværksid, for at oprette forbindelse til domænet.
Men denne mulighed har jeg ikke i Win Xp Home Edition.
Ved nogen hvordan man gør?
Avatar billede janius Nybegynder
06. oktober 2002 - 02:07 #1
Det gør man desværre ikke med Home Edition. Du skal bruge Professional istedet.
Avatar billede initializing Nybegynder
06. oktober 2002 - 02:11 #2
Hmm.. har du KØBT både WinXP Prof. og Home???
Avatar billede crosta Nybegynder
06. oktober 2002 - 02:11 #3
Skift til pro..?

Cros...
Avatar billede anno Nybegynder
06. oktober 2002 - 02:25 #4
Nej det er et netværk med Win2k server, hvor der skal tilsluttes både XP Home og Xp prof Pc'er, men også Windows 98se  Pc'er
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2002 - 03:49 #5
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2002 - 03:52 #6
Avatar billede mulan Nybegynder
06. oktober 2002 - 09:47 #7
XP Home understøtter ikke medlemskab af domaine, men kun workgroup konfiguration. Det er én af begrænsningerne.
Avatar billede anno Nybegynder
06. oktober 2002 - 11:10 #8
Er der nogen der ved om det så er muligt at tilknytte PC'er med Windows 98se til et domæne på Win2k serveren
Avatar billede grinderslev Praktikant
06. oktober 2002 - 12:06 #9
Ja, det er muligt!
Avatar billede anno Nybegynder
06. oktober 2002 - 12:20 #10
Dejligt kort svar............Men hvordan?
Avatar billede mulan Nybegynder
06. oktober 2002 - 12:32 #11
98se: Højreklik på andre computere og vælg egenskaber for microsoft klientprogra. Hvis det ikke er på listen, skal det tilføjes. I disse egenskaber kan du angive, at logon skal godkendes af en NT server, hvilket vil sige et domaine. Her angiver du også domaine navnet. Herefter vil du få 3 felter når du logger på: navn, kodeord og domaine navn.