Avatar billede asdf12 Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bærbarkøb i USA?

Jeg har lige været inde på http://www.aclcomputers.com/desknotes.htm, og har set på nogen deshnotes, som er ret billige. Da jeg ikke har prøvet at købe ting i andre lande end Danmark, vil jeg gerne vide hvor meget det ca. kommer til at koste ekstra med fragt, moms, og evt. toldafgift!
Avatar billede kunze Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:34 #1
Jeg kan kun fraråde dig at købe en computer i et fremmed land - og så udenfor EU.

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:34 #2
Der er heller ikke så meget at spare. Fragten er hurtigt nogle hundrede kroner med forsikring. Oveni kommer der så afgifterne.

Mvh
Kunze
Avatar billede mufle Nybegynder
06. oktober 2002 - 01:37 #3
"Køber De en vare i et land uden for EU, fx USA, skal De som hovedregel betale told og dansk moms til ToldSkat i forbindelse med indførslen. For visse varer skal De også betale punktafgift. Hovedreglen er, at når en vare er belagt med punktafgift i Danmark, skal De betale punktafgift i forbindelse med indførslen."
Sakset fra: http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=137519&ov_id=74752

Er du forøvrigt indstillet på en bærbar uden æøå på tastaturet?

Mufle...
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
06. oktober 2002 - 12:01 #4
Bærbar pris
afgift, told, moms ca. 30%-35% oveni prisen.
forsendelse typisk med kurer kr200-kr1600.
dansk tastetur kr300-kr600

Derudover kan der være andre ulemper, f.eks kortere reklamationsret, flere udgifter iforbindelse med reklamation og manglende klagemuligheder i f.eks. USA. NTSC signal i forbindelse med TV-udgang.

Generelt er det en meget dum ide at købe bærbar i udlandet. Til nød kan man forsvare at gøre det i England eller Tyskland.

Forvent at en bærbar som minimum skal repareres 1 gang under reklamationsret, og indregn udgifterne i prisen.
Avatar billede kunze Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:04 #5
asdf12 > Udover ÆØÅ så er der stor forskel på et dansk og et amerikansk/engelsk hvad angår ? + - _ : ; " osv.

aaa_2500 > Nemlig! :)

Mvh
Kunze
Avatar billede bullefardk Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:07 #6
hvis du skal have fra usa så vil jeg råde dig til at rejse derover.
Avatar billede kunze Nybegynder
06. oktober 2002 - 19:58 #7
bullefardk > Og så skal man jo lige lægge 5kilo oven i prisen.
Avatar billede asdf12 Nybegynder
10. oktober 2002 - 21:03 #8
okay jeg er overbevist, jeg køber ikke nogen bærbar i udlandet!