Avatar billede pc_lasse Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan DVD stationære dvd-afspillere afspille DVD skiver brændt på?

er ved at investere i en DVD afspiller, med formålet at kunne brænde DVD film over selv, men

1. er det overhovedet muligt at kopiere en købt DVD skive(måske den er beskyttet mod kopiering)?

2.Kan de DVD afspillere man kan købve i Fona, Hifiklubben osv, afspille de brændte DVDére?

Jeg har kig på en Denon til ca. 5000kr fra Hifiklubben, men vil MEGET gerne kunne afspille de brændte dvdére!

Nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede bramming Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:26 #1
Ja det kan de... men der skal jo købes specielle cd'er som faktisk hedder DVD'cd'er.. en alm. dvd cd uden noget på, hvor du så ligger filmen over på!
Men du skal have en DVD-Brænder for at du kan gøre det, samt det nødvendige software.. Og det du kan spare på det er mellem 100 150 kr hvergang du brænder.. i stedet for at købe.. eller hvad du gør..!

>> Bramming
Avatar billede bbs Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:30 #2
Du kan kigge på dem om de kan afspille dvd-r og dvd-rw. Nogen kan - andre kan ikke.
Avatar billede pc_lasse Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:37 #3
jamen så vidt jeg kan se, er der jo nærmest ikke nogen der har det der dvd-r og dvd-rw format?
Er det kun de aller aller nyeste modeller der kan det, eller kan man få afspilleren opgraderet eller noget i den stil?

Jeg er lidt NewBie, men jeg kan se, at man f.eks ved Hifiklubben kan betale ca. 150 kr ekstra for at den bliver kodefri, men det har måske slet ikke noget med sagen at gøre?
Avatar billede bbs Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:51 #4
Denon DVDF100 hvis det er den du tænker på så kan den ikke afspille brændte.. Kodefri har ikke noget med det at gøre.. Køb en Prosonic i bilka for 1000 den kan afspille det hele og kører som en drøm.
Avatar billede pc_lasse Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:57 #5
yep, det er lige præcis den Denon jeg mener!
Men den er SÅ SUPERFEDT designet, er det slet ikke muligt at opgradere den på en eller anden måde, såden kan afspille DVD-R?
Avatar billede bbs Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:04 #6
Nej, det kan man ikk.. Du må finde en anden.. Du kan også købe den fra bilka og DVDF100 og skifte indmaden ud.. Det var mit bedste bud..
Avatar billede bramming Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:26 #7
Overhovedet ikke..min far er ansat hos Hifi-klubben..han har en hjemme for tiden jeg ripper så bare i stedet og ser mpeg4 film.. men det vedkommer ikke sagen da det kun er få dvd afspillere der kan det .. Ellers kig her det er en dvd afspiller der kan det hele. Du skal finde en "SEG"
Den kan det hele..!!!!!!

>> Bramming
Avatar billede iverjakobsen Nybegynder
02. juli 2003 - 23:09 #8
Panasonic har nogle lækre stationære modeller der også kan brænde på DVD-RAM formatet. De læser DVD-R og DVD-RAM.

Den billigste af dem hedder DMR-E50, og den har den fordel at du under en igangværende optagelse kan se denne optagelse fra starten af udsendelsen. Dvs. du kan starte en filmoptagelse, og efter en halv time begynder du at se den fra begyndelsen (mens optagelsen stadig står på). Når der er reklamepauser så bruger du Time Slip-funktionen og spoler bare 5 minutter frem. Farvel reklamer! Kan varmt anbefales.

Selv har jeg deres topmodel Panasonic DMR-HS2, den koster godtnok 9.000 kr, men den har også harddisk på 40GB, nok til 20 timers film i en kvalitet svarende til Super VHS, og 40 timer i en lidt mindre god kvalitet. Køb den, du vil ikke fortryde det.

Mvh. Iver
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
02. juli 2003 - 23:14 #9
Kan man ikke se film brændt på en alm. cd (700mb/80min) dog brændt som VCD (Video CD) har hørt at det skulle kunne lade sig gøre og så fylder filmen måske 3 cd'er men det kan jo være ligemeget... dog skulle kvaliteten blive lidt dårligere end ved en normal dvd film...

Nogen der kan bekræfte / afkræfte dette?