Avatar billede haunted Nybegynder
05. oktober 2002 - 21:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Motherboard og Grafikkort kan ikke sammen.

Hej.

Jeg har lige købt et  ASUS P4S8X og et Radeon 9700 grafikkort. Når jeg prøver at starte min computer op med disse to dele, så forbliver skærmen bare sort og der kommer ikke den sædvanlige biplyd når alt går godt!

Jeg har prøvet at smide grafikkortet over i en anden computer og der vil det godt køre.
Jeg har også prøvet at smide et andet grafikkort på motherboardet og dette virkede også...

Så det ser ud til det er sammenspillet mellem de to enheder det er galt med!

note: Jeg har opdateret min BIOS, først til en 1003 version og dernæst til en 1004 version dette gav intet resultat.

Er der nogle forslag.

På forhånd tak.
Avatar billede coolmac Nybegynder
05. oktober 2002 - 21:40 #1
hvilket Motherboard her du og hvilket Cpu
og hvilken type Ram og hvor mange?
Avatar billede haunted Nybegynder
05. oktober 2002 - 21:43 #2
Asus P4s8x min cpu er en P4 2,533 Northwood 2 mine ram er 2* samsung DDR pc-2700 512mb.
Avatar billede coolmac Nybegynder
05. oktober 2002 - 21:50 #3
Har du prøvet at starte op kun med en ram stang i.
Avatar billede haunted Nybegynder
05. oktober 2002 - 21:54 #4
Jepper, det hjælper ikke...
Avatar billede haunted Nybegynder
05. oktober 2002 - 21:59 #5
Hvis jeg starter op på et andet grafikkort efter jeg har prøvet radeon grafikkortet, så får jeg følgende besked i BIOS'en:

During the last boot-up your system hung for an improper CPU speed setting. Your system is now working in safe mode. To optimize your system performance reliability, make sure the CPU speed conforms the specification of the CPU.
Avatar billede coolmac Nybegynder
05. oktober 2002 - 22:08 #6
det lyder som din cpu ikke er sat rigtig op.
tjek dine jumper eller din bios.
jeg har haft samme fejl med kun et grafikort også asus.
jeg skilte det hele ad, og satte det i igen, og så var det en jumper der ikke sat rigtig.
det var en som hedder (MS_SD_EN) som lavet Problemmer.
Avatar billede haunted Nybegynder
05. oktober 2002 - 22:20 #7
Mit motherboard er Jumperfrit, så der kan problemet ikke være.
Avatar billede the_email Nybegynder
05. oktober 2002 - 22:48 #8
Hvor mange watt kan din PSU trække, det kan være et problem, hvis den kun er på 250 watt, nemlig.
Avatar billede halifax Nybegynder
05. oktober 2002 - 22:51 #9
"make sure CPU speed conforms the specification of the CPU"  ??
Er P4 2.533 til 100 eller 133 hastighed på cpu bussen - modsvarende en FSB på 400 eller 533MHz?

Jeg opfatter fejlmeddelelsen som vedrørende noget af dette. Samt måske en korrket multiplier setting, hvis ikke den finder det automatisk. Alt sammen i BIOS settings.
Hvorfor den ikke vil med Radion 9700 (tillykke med det) er en anden sag.
Avatar billede haunted Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:07 #10
min psu skulle ikke være noget problem da den der sidder i nu er en 350W og tidliger idag prøvede jeg med en 550W uden held;(

og til halifax
cpuén er ikke et problem hvis jeg sætter mit "gamle" G-f 4 ti4400 i så starter den som den skal, uden fejl.
Avatar billede haunted Nybegynder
05. oktober 2002 - 23:09 #11
men du kender ikke til det problem ang at den ike vil starte med Radion 9700 ???
Avatar billede per.murer Nybegynder
09. november 2002 - 11:09 #12
prøv agp 1.09
agp 1.11 og 1.12 virker ikke til radeon 9700
husk at sætte gamle grafik ind og fjern agp driver og intall agp 1.09
og så sluk for computer og sæt nye grafik ind igen så skal den virke igen
Avatar billede cyberjelle Nybegynder
11. november 2002 - 14:47 #13
Har du husket at sætte det ekstra stømstik i bundkortet??
Det skal i lige ved siden af din cpu, og er et magen til dem, der skal i din HD.
Avatar billede haunted Nybegynder
16. december 2002 - 12:45 #14
Efter længere tids problemer har jeg nu udskiftet motherboardet til et andet mærke og nu kører det!