Avatar billede freebass5000 Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:27 Der er 15 kommentarer

Commodore 64

Jeg leder efter ABC Turbo til min gamle Commodore 64.
ER der nogen som ligger inde med et sådan bånd, da det kunne være sjovt at få liv i denne gamle maskine igen, hehe
Avatar billede asmodeus Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:31 #1
Funker den ik uden ABC Turbo da :-)
Avatar billede freebass5000 Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:34 #2
Nej alle spillene fungere kun med ABC Turbo... desvæere
Avatar billede freebass5000 Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:35 #3
Kan du hjælpe?
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:41 #4
Den har jeg vist ikke længere, men jeg har dog stadig både Comodore 64 og VIC20 stående endnu.
Prøv at evt. at sende en mail til ham her
http://drake.nl/computermuseum/
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:51 #5
abc turbo er det ikke den der sorte boks der skal smækkes i bagi
Hvis det er  kan spillene godt spilles uden.  Abc turbo gør jo bare at dine tekst kommandoer bliver nemere  ikke ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:52 #6
altså  feks  hvis du skal se hvad der er på en diskette
Skriver man vist nok normal  load    5,1,1  eller sådan noget i den retning

Med abc turbo skriver man bare  $
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. oktober 2002 - 00:58 #7
tror sku jeg sludre lidt med den sidste indlæg der :)  bare glem det igen.
Men er stadig 99% sikker på du godt kan spille spil uden abc turbo
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. oktober 2002 - 01:29 #8
jo mere træt jeg bliver jo mere spasser jeg rundt. Tror nok den jeg mener hedder fast load    men er ikke sikker  bær over med mig tror det er 10-12 år siden jeg har sat ved en c64 :(
Avatar billede torben.s Nybegynder
06. oktober 2002 - 02:12 #9
hvis du ikke får det til at virke er der en side her hvor du kan få dit
nostalgi fix.http://www.coolflash.dk/index2.php3
c64 emulatoren virker perfekt med win xp. :)
Avatar billede robotten Praktikant
07. oktober 2002 - 14:04 #10
torben.s>> sej side, men er de rikke copyright på disse gamle spil? Debatten har været oppe herinde før, og resultatet blev, at det ikke er lovligt med et sådant link.
Avatar billede torben.s Nybegynder
07. oktober 2002 - 22:43 #11
der står hvilke spil der er copyrigth på og det er ikke mange. stort set alle er freeware.
Avatar billede robotten Praktikant
08. oktober 2002 - 08:02 #12
Jamen, så vil jeg umiddelbart ikke gøre mere ved det. Så burde det være op til folks egen moral lige at undersøge, hvilke spil de _bør_ lade ligge.
Avatar billede robotten Praktikant
24. oktober 2002 - 08:04 #13
Sker her mere?
Avatar billede blyno Praktikant
26. oktober 2002 - 23:54 #14
Hvis du stadig er interesseret tror jeg godt at jeg kan finde et gammelt bånd frem og sample abc turboen som en wav.
Så er det frem med skruetrækkeren får at finindstille igen :-)
Avatar billede robotten Praktikant
20. november 2002 - 12:52 #15
Lukker du?