Avatar billede star-dk Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:19 Der er 11 kommentarer

Anmeldelse

Hvis en person trods copyright på ens egen siden har nakket billeder/information til deres egen hjemmeside

Kan man da anmelde denne person?

Og får man noget ud af at gøre dette?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:20 #1
du får det ud af det at personen fjerner det! men har du prøvet at tage kontakt til ham/hende og sige det?!?!?!
Avatar billede star-dk Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:21 #2
Personen er totalt kold. Siger internettet er et frit land...
HVOR kan jeg anmelde dette ?
Avatar billede peet-49 Novice
05. oktober 2002 - 17:22 #3
Politiet har en speciel afdeling for internetkriminalitet, prøv der.
Avatar billede star-dk Nybegynder
05. oktober 2002 - 17:55 #5
Neteffect: der står ikke noget konkret om TEKST på en almindelig hjemmeside, eller kan jeg bare ikke lige finde det?
Avatar billede neteffect Nybegynder
05. oktober 2002 - 18:12 #6
Se i begyndelsen af artiklen:
?Kopiere en artikel fra en internetavis og bringe den på sin egen hjemmeside, i en nyhedsgruppe eller på en mailingliste?

Tekst er helt klart omfattet af ophavsretten.
Avatar billede star-dk Nybegynder
05. oktober 2002 - 18:26 #7
Der står internetavis
Kan en almindelig hjemmeside høre ind under en avis ?
Avatar billede namnam Nybegynder
05. oktober 2002 - 18:29 #8
Hvad er der helt præcist han har hugget?
Avatar billede star-dk Nybegynder
05. oktober 2002 - 18:37 #9
Billeder samt pasningsvejledninger til krybdyr.
Avatar billede star-dk Nybegynder
05. oktober 2002 - 18:38 #10
Billederne har jeg fået ham til at fjerne, men tekst vil han ikke gøre noget ved
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2002 - 18:54 #11
teksten SKAL han også fjerne. Som der står i artiklen skal DU give samtykke til at hn bruger det, ellers må han ikke. Tru ham med at pudse en advokat på ham, så sker der sager.