Avatar billede roadi Nybegynder
05. oktober 2002 - 13:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IIS5.0 og Frontpage Extensions

Hej Experter!

Jeg har et lidt sjovt problem. Jeg er igang med at sætte en W2K server op, med IIS5.0 og FP2002

Jeg har et problem med sikkerheden.

Man skal kunne tilgå Serveren via MS Interdev, der skal selvfølgelig være password beskyttelese, for ukendte brugere.

Det har jeg også delvist fået til at virke, men ikke helt alligevel.

Når den kommer frem med dialogboxen, Brugernavn og Password i Interdev, skriver fx. Administrator og dennes password, det virker fint.

Skriver jeg bare Administrator og intet password kan jeg også komme ind, det forstår jeg ikke helt?

Er der nogen som kan hjælpe?

Derud over har jeg også prøvet med et forkert password Fx. test og så for jeg ikke adgang.

Håber der nogen derude som kan hjælpe.

Mange hilsner

Roadi
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. oktober 2002 - 13:34 #1
Har du prøvet at sætte password på den lokale administrator konto også?
Avatar billede roadi Nybegynder
05. oktober 2002 - 14:08 #2
Der er password på den lokale Administrator, som jeg skal angive for at logge på W2K maskinen lokalt.
Avatar billede godtnok Nybegynder
22. oktober 2002 - 01:50 #3
følger lige med :-)
Avatar billede godtnok Nybegynder
24. oktober 2002 - 14:42 #4
Hvis du vælger Basic Authentification istedet for Integrated, vil den ikke logge Administrater på uden at man skal angive det rigtige password.

Desværre er Basic Authentification ikke ret sikkert, men det virker :-)

Jeg har samme problem og vil gerne tilbage til Integrated... så jeg håber du giver lyd fra dig, hvis du løser problemet.

Jeg tror der er en gevaldig bug i Frontpage Extensions.., for jeg har 2 websites kørende, som er sat op præcist på samme måde som dem har jeg problemet med og jeg kan bare ikke få det til at virke - man ryger direkte igennem uden password.
Avatar billede roadi Nybegynder
29. oktober 2002 - 14:43 #5
Jeg har nu bidt i det sure æble og genistalleret serveren, med en Windows 2000 SP3, fra MSDN. Nu virker det.

Jeg har ikke kunne isolerer problemet, men jeg er igang med at kigge på det

/Roadi
Avatar billede godtnok Nybegynder
29. oktober 2002 - 15:01 #6
Jeg er i den uheldige situation at det kan jeg ikke bare gøre. Jeg har prøvet at geninstallere på min testmaskine, men problemet kommer igen og igen efter et stykke tid.

Jeg har så valgt at køre en SSL løsning på mine frontpage sites, men det vil jeg virkelig gerne ud over.

Giv endelig lyd fra dig, hvis du finder en løsning. Jeg vil selvfølgelig gøre det samme.
Avatar billede roadi Nybegynder
11. februar 2003 - 21:50 #7
Jeg har fundet en løsning.

Den er at man inde i IIS under Server Extensions skal sætte den op til Manualt, for at den kan hitte ud af det.
Avatar billede roadi Nybegynder
11. februar 2003 - 21:51 #8
Jeg lukker tråden.