Avatar billede cpmonster Nybegynder
05. oktober 2002 - 11:24 Der er 2 løsninger

Database, MS Acess og Udskriv i VB

Hej hej

Jeg er igang med at lave et kunde/faktura program og på baggrund af nogle brugervalg af firma, skal der udprintes en faktura med lidt grafik og div.

Anyway, Jeg sidder og opretter forbindelsen med Ado objecter
Public DBCon As New ADODB.Connection()
DBCon.Open("Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ= osv....

Den mest simple fra ASP web sider. Dette virker også fint, måske dog en anelse klodset.

Jeg har set der er masser af Database styring i .NET og kunne i den forbindelse godt tænke mig at bruge deres autofunktioner.

Jeg har i Server Explorer oprettet en Connection, hvor jeg kan se alle Tabeller og felter.

Men, hvordan får jeg kontakt til denne forbindelse?
OG
Den faktura jeg snakkede om tidligere, har jeg en ide om at jeg skal bruge de der Crystal Repports til at indsætte mine felter fra databasen, Igen ud fra nogle brugervalg forinden.

If (dette er den smarte måde at løse dette) Then
    nogen steder hvor dette er forklaret en anelse
    mere overskueligt end hos MSDN selv?
    Jeg har lidt svært ved at lige gennemse hvad de
    vil have mig til. Da jeg ikke helt ved hvilket vej
    jeg skal gå.
Else
    Hvad er så løsningen?
End If

uhm... Hilsen mig.
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
08. oktober 2002 - 16:47 #1
Avatar billede alradk Nybegynder
15. oktober 2002 - 15:06 #2
Søg på www.planet-source-code.com i kategorien .Net, der er en masse eksempler på .Net apps

/A :)