Avatar billede vlads Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilket kabinet til flg...............................

Jeg er ved at samle en ny Pc, her er hvad jeg er kommet frem til:

Processor
Intel Pentium4 Northwood2 2.53GHz In-a-Box

Grafikkort
ATI Radeon 9700 PRO, 128MB DDR-ram, TV-OUT/DVI, retail

Ram
PC3200 DDR fra Samsung. 2x Samsung 512MB

Bundkkort
P4S8X ATX LAN SATA Socket 478/SiS648/

Diske
2x DiamondMax Plus 9 120GB Fluid 2MB/9ms/7200 RPM/IDE133/
2x DiamondMax Plus 9  80GB Fluid 2MB/9ms/7200 RPM/IDE133/

Der skal også være plads til en cd- og en dvd-brænder, og et almindeligt cdrev.Og selvfølgelig et diskettedrev.

Mit spørgsmål er så. Hvilket kabinet skal jeg købe til de ting? Jeg ligger meget vægt på at det ikke må sige en lyd :-) eller næsten ingen ting.

Hvis der er noget som jeg har glemt som jeg skal bruge til min pc må i gerne sige det....takker !
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:23 #1
jeg tror jeg ville tage et maxitower... ellers er der ikke plads til 7 drev!
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:24 #2
men 4 harddiske?? 400GB er det ikke bare lidt i overkanten??
Avatar billede vlads Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:25 #3
ok....men hvilket thermaltake, Chieftech eller et helt trejde ?
Avatar billede vlads Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:26 #4
jeg skal lave noget videoredigerring..men ellers har du da ret :-9
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
04. oktober 2002 - 21:36 #5
jeg ved ikke rigtigt... der er ikke den store forskel på kabinetter! ud over strøm forsygningen...

HVis det skal være stille skal du nok gå efter et "silent" kabinet... Strøm forsygningen skal nok være 250/300...
Avatar billede vlads Nybegynder
04. oktober 2002 - 22:02 #6
Har du ikke et bud på et kabinet og er 300W nok til de ting jeg skal bruge ?
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
04. oktober 2002 - 22:36 #7
http://www.antec-europe.com/en_home.html

Superkabinet, har selv lige brugt PLUS660
Avatar billede mr-bob Nybegynder
05. oktober 2002 - 14:52 #8
jeg vil helt klart foreslå dette kabinet:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404737903
"Chieftec Dragon Full Tower DA-01BD ATX"
der er plads til 2 x 3½" + 6 x 5¼" / 6 x 3½" !
og så er der 7 Expansion Slots. + en 340 W strømforsyning!
jeg har selv miditower modellen, og jeg kan sige at d får ikke noget kabinet der er nemmere at håndtere + at der kan købes et sæt dæmpningsmåtter der er speciellavede til lige netop dette kabinet!
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=654&page=1

Med venlig hilsen Mr bob
Avatar billede mr-bob Nybegynder
05. oktober 2002 - 14:55 #9
du skal forresten lig huske at du have fat i nogle IDE controllere, da dit bundkort max kan håndtere 4 ting der kører IDE og du har jo som sagt 7!!!