Avatar billede steffen11 Nybegynder
04. oktober 2002 - 19:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til tv-out

Nogen der kan hjælpe mig med at sætte min pc til mit fjernsyn??? jeg har et s-vhs kabel og et eller andet jeg kan sætte i mit scart stik som det s-vhs kabel passer og i det samme stik er der plads til tre stik mere et rødt, gult og hvidt.
Avatar billede kunze Nybegynder
04. oktober 2002 - 19:42 #1
Du slutter enhederne sammen og så vælger du "Egenskaber for Skærm". Det kan du under "Avancerede indstillinger" vælge "Output enhed"

Mvh
Kunze
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2002 - 20:01 #2
Det røde og det hvide er phono stik til lyden. Den kan du få fra lydkortet hvis du ikke allerede har regnet den ud ;)

Det gule er composite, der giver en anelse dårligere billede end S-VHS stikket.

Men det er nyttigt hvis man har et lidt gammelt fjernsyn.
Avatar billede steffen11 Nybegynder
04. oktober 2002 - 20:04 #3
jeg kan ik få det til at virke. jeg har sat s-vhs stikket i mit grafikkort og i det scart stik hvor s-vhs kablet kan sidde i.
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2002 - 20:09 #4
"jeg kan ikke få det til at virke" er ikke rigtig så meget at arbejde videre med.

Har du gjort som kunze skriver?
Avatar billede kunze Nybegynder
04. oktober 2002 - 23:28 #5
el_barto > :)

steffen11 > Det er nødvendigt at du vælger Output enhed på din computer, sådan at den ved at den skal smide et billede efter TV'et via f.eks. S-VHS eller Composite. :)
Det kan også være at du skal vælge Input på dit TV. På mit TV er det: Menu > Input > AV2. Når den sidder i Scart 2.

Du kan hente programmet TVtool. Jeg kan evt. sende dig en demo. ICQ: 76275455
Det gør det hele endnu nemmere.

Mvh
Kunze