Avatar billede barn Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:41 Der er 4 kommentarer

startup script

Jeg har lavet et vb script som indsamler nogen oplysninger om computeren (wmi) og skriver det i en fil. Det skal lige nævnes at filen ligger på serveren og tilgåes via en unc sti

Når jeg laver en gpo og kører det som et logon script virker det fint...

Men når jeg forsøger at køre det som et Starup script, så får jeg meddelsen "tilladelse nægtet" og jeg har altså givet både filen og mappen befinder sig i fuld tilladelse for alle og enhver, dvs everyone og domain computers.

Er det fordi at rettighederne ikke er blevet clearet på det tidspunkt hvor startupscriptet kører?
Avatar billede naebet Nybegynder
05. oktober 2002 - 10:55 #1
Staetup scripts køre på computer niveau, du skal derfor være sikker på at computeren har adgang til scriptet. Hvis det skal være på brugerniveau skal du ligge det som logon script
Avatar billede barn Nybegynder
05. oktober 2002 - 15:05 #2
Jeg gentager: fuld tilladelse for alle og enhver, dvs everyone og domain computers

Domain computers fordi det er på computer niveau, og everyone fordi det evt kunne køre som bruger niveau
Avatar billede jansimon Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:13 #3
Ikke helt sikker, men prøv at give System fulde rettigheder

/Jan Simon
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2003 - 19:46 #4
lukketid