Avatar billede thebadjojo Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Geforce4

det finns program där det står så här "tryck här för att äverklcka ditt geforce kort"
men är det faligt eller?
och hur mycket snabbare går det?
Avatar billede thebadjojo Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:26 #1
Jag mena överklocka!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:42 #2
Hvis du overclock'er for meget, risikerer du at kortet holder op med at fungere...

Men typisk kan du overclock'e 10-15%, hvilket kan give alt fra 1-10% bedre ydelse, afhængigt af hvilket program du bruger og hvor heftig hardware du har.

Men overclock roligt de første 10% og gå så op 5Mhz ad gangen indtil du oplever grafik-fejl eller maskinen evt. låser. Gå så 5Mhz tilbage, og så er du ret tæt på grænsen for hvad kortet kan klare, men stadig uden for risiko'en for at det brænder af p.g.a. temperatur-udsving i luften etc.

Du vil næppe opleve den store forskel i praksis; kun en test i 3dmark2001 vil afsløre om det har hjulper, hvis du har et nyere grafikkort, såsom en GF3 ti200 eller derover.
Et MX-kort kan du derimod mærke MEGET forskel på, hvilket i øvrigt også gælder for hele GF2-serien...
Avatar billede bbs Nybegynder
04. oktober 2002 - 16:22 #3
Hvorfor overclocke et GF4?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
05. oktober 2002 - 04:48 #4
Som jeg sagde oplever man sjældent den store forskel! Men det er vel ganske sjovt at se, hvor meget man kan presse ud af skidtet, uagtet man ikke kan mærke forskel...?

Jeg vil nu også vove den påstand, at det er unødvendigt på så kraftigt et GFX-kort...
Avatar billede bbs Nybegynder
05. oktober 2002 - 12:26 #5
Man oplever ingen forskel - pånær 3DMark..
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
09. oktober 2002 - 16:36 #6
Luk? Eller flere spørgsmål?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
05. november 2002 - 15:59 #7
Luk...?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
07. november 2002 - 15:26 #8
Jamen, tak :o) Håber du fil fuldt svar på dit spørgsmål...?