Avatar billede kredde Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:31 Der er 11 kommentarer

billede hjælp

er der nogle der har nogle fif (programmer andre hjemmesider osv) til og lave sådane billeder ligesom:
http://www.dr.dk/skum/boogie/bonus/vol2800x600.htm
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:33 #1
pixel grafik    det kan du lave i et almindelig billedhehandlings program som feks. photoshop
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2002 - 14:34 #2
Eller i Paint ;)
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:35 #3
http://www.dr.dk/skum/boogie/bonus/vol2800x600.htm <=========== Det er egentlig ret fedt lavet!
Avatar billede kredde Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:37 #4
Det er bare og prøve sig frem ??
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:38 #5
tja  har du photoshop ?  så kan jeg da prøve at smide et par guldkorn ;)
Avatar billede kredde Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:40 #6
har lige formateret så jeg har ik fået det i nu ka jeg ik se det på en anden måde??
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:41 #7
se hvad ?    havde nu ikke regnt med at lave det for dig :)
men der er et par tricks  et par værktøjer der kan bruges til det
Avatar billede kredde Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:45 #8
nåre jeg trode du ville vise mig noget som du havde lavet så det regnede jeg bestemt ikke med men hvilke værktøjer kan du andbefalde
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:55 #9
har dog kigget lidt på det engang  prøver lige og se om jeg kan finde det.
Når du laver pixel skal du tænke 3d agtig det vil sige den skal have flere sider det du laver.
Hvis du feks. laver en boks i pixel  skal du have 3 sider på.
Det kan du gøre ved at laven et almindelig rektangel  så går du op i edit -> transform og vælger skew  så kan du ændre den så den ser ud til man ser den fra siden af  eller langt væk fra.  Du skal så have siderne på  der kan du bruge pen tool    hvor du tegner siderne.

Det vil sige  pen tool  og de almindelige  marquee værktøjer
Transform  skew og destort.

Mere skal du ikke bruge.  Det svære er så at få det til at se ordentligt ud.

Jeg finder lige mit forsøg  hvor jeg brugte de ting jeg lige nævnte
Avatar billede michael-k Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:58 #10
http://www.teamdesigner.dk/pixelby.gif  bilen blev dog ikke så vellykket ;)
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
24. januar 2003 - 11:48 #11
´Lukketid?