Avatar billede hagi Nybegynder
04. oktober 2002 - 13:36 Der er 10 kommentarer

Hjælp til SETUP fil

Hej

Jeg har lavet en application med delphi(6) + interbase(6) og har lavet et setup fil med installshield prof.7.

Den nye setup kører fint hos mig, men ikke en anden maskine.

Desuden har jeg brugt flink Innosetup script og det er det samme problem

Jeg skal aflevere opgaven på mandag ?
Avatar billede angelod Novice
04. oktober 2002 - 13:55 #1
Er det setup der fejler, eller selve applikationen?
Avatar billede hagi Nybegynder
04. oktober 2002 - 17:29 #2
generering af selv setup er fejl frit, men når jeg installere på en anden maskine.
Altså når jeg bruger Innosetup får jeg fejl om initialesiering af BDE, men når jeg bruge installshield fejlen handler om driver not known hos den anden maskine
Avatar billede angelod Novice
04. oktober 2002 - 17:43 #3
Hmm.. Det lyder lidt som om Interbase komponenterne ikke følger med når du forsøger at installere dem.
Avatar billede hagi Nybegynder
04. oktober 2002 - 18:00 #4
Her er min script file i InnoSetup
; This script was first created by ISTool
; http://www.lerstad.com/istool/

[Registry]
Root: HKLM; Subkey: Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run; ValueType: string; ValueName: InterBaseGuardian; ValueData: {app}\bin\ibguard.exe; Flags: uninsdeletekey
Root: HKLM; Subkey: Software\Borland\InterBase\CurrentVersion; ValueType: string; ValueName: DefaultMode; ValueData: -r
Root: HKLM; Subkey: Software\Borland\InterBase\CurrentVersion; ValueType: string; ValueName: GuardianOptions; ValueData: 1
Root: HKLM; Subkey: Software\Borland\InterBase\CurrentVersion; ValueType: string; ValueName: ServerDirectory; ValueData: {app}\bin

[Files]
Source: c:\Program Files\Borland\Interbase\ibconfig; DestDir: {app}
Source: c:\Program Files\Borland\Interbase\bin\ibserver.exe; DestDir: {app}\bin
Source: c:\Program Files\Borland\Interbase\interbase.msg; DestDir: {app}
Source: c:\Program Files\Borland\Interbase\isc4.gdb; DestDir: {app}
Source: c:\Program Files\Borland\Interbase\isc4.gbk; DestDir: {app}
Source: c:\winnt\System32\gds32.dll; DestDir: {sys}
Source: c:\winnt\System32\msvcrt.dll; DestDir: {sys}
Source: c:\Program Files\Borland\Interbase\bin\instreg.exe; DestDir: {app}\bin
Source: c:\Program Files\Borland\Interbase\bin\ibguard.exe; DestDir: {app}\bin
Source: C:\AdminTolk\SomScan.exe; DestDir: {app}
Source: C:\AdminTolk\SOMSCAN.GDB; DestDir: {app}
Source: ..\..\..\..\..\MiniReg.exe; DestDir: {tmp}
Source: ..\..\..\..\..\Program Files\Common Files\Borland Shared\BDE\bdeinst\BdeInst.dll; DestDir: {tmp}
Source: ..\..\..\..\Program Files\Borland\InterBase\bin\ib_util.dll; DestDir: {app}
Source: ..\..\..\..\Program Files\Borland\InterBase\bin\gdsintl.dll; DestDir: {app}
Source: ..\..\..\..\WINNT\system32\ibmgr.cpl; DestDir: {app}
Source: ..\..\..\..\Program Files\Common Files\Borland Shared\BDE\bdeadmin.exe; DestDir: {app}

[Dirs]
Name: {app}\bin

[Run]
Filename: {app}\bin\instreg.exe; Parameters: "install ""{app}"""; Flags: nowait runminimized
Filename: {app}\bin\ibguard.exe; Flags: nowait
Filename: {tmp}\MiniReg.exe; Parameters: """{tmp}\BdeInst.dll"""

[Setup]
AppCopyright=Horyaal Software
AppName=AdminTolk
AppVerName=AdminTolk version 1.0
DefaultGroupName=AdminTolk
DefaultDirName={pf}\Borland\InterBase\Haji
DisableProgramGroupPage=false
AllowNoIcons=true

[UninstallRun]
Filename: {app}\bin\instreg.exe; Parameters: remove; Flags: runminimized
Avatar billede angelod Novice
04. oktober 2002 - 18:05 #5
Uha.. Der er mange ting jeg vil vove at påstå skal være anderledes. F.eks. installationen af Interbase. Jeg ville nok distribuere Interbase installationen med programmet, lægge filerne i {tmp} og så køre installationen via [Run].

Men jeg kan ikke se på det lige nu. Har en lidt presset deadline, så jeg er nødt til at arbejde. Beklager. :(
Avatar billede hagi Nybegynder
04. oktober 2002 - 18:14 #6
Det ville glæder mig hvis du kunne hjælpe mig efter jeg er tæt på at opgive da jeg har prøvet flere dage. Kan det godt være imorgen eller over imorgen.

Og tak på forhånd
Avatar billede angelod Novice
04. oktober 2002 - 18:17 #7
Jeg skal se om jeg ikke kan få tid imorgen. :o)
Avatar billede hagi Nybegynder
04. oktober 2002 - 18:26 #8
Jeg kan ikke opgive min eneste udvej som er du, gider du lige sige at du har en time imorgen eller søndag, PLEASE
Avatar billede angelod Novice
04. oktober 2002 - 18:33 #9
Ja okay. Men lige et spørgsmål.. Du installerer både BDE og Interbase. Bruger du virkelig begge to? BDE er jo gammelt og der er mange problemer med det.
Avatar billede hagi Nybegynder
04. oktober 2002 - 18:35 #10
Ja Det database jeg har brugt er Interbase til applicationen og brugt med alle dumheder BDE. Så er jeg nødt til at finde en udvej