Avatar billede neo86 Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:53 Der er 10 kommentarer

Fjernsyring hvordan ???

Jeg har en computer hjemme hvor jeg bor, også har jeg en bærbar når jeg er på arbejde. Jeg vil gerne vide hvordan jeg sætter min den hjemme ti at køre fjernstyring, så jeg kan gå ind på den computer fra min bærbar, når jeg er på arbejde.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:54 #1
Avatar billede neo86 Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:58 #2
Jeg køre winXP på begge mine maskiner
Avatar billede cokeman Nybegynder
04. oktober 2002 - 13:08 #3
Du kan måske (alt efter om i har firewall på arbejde) bruge det indbyggede i WIN XP, eller VNC (Det er gratis)
Avatar billede neo86 Nybegynder
04. oktober 2002 - 13:12 #4
Hvordan bruger det i winXP
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
04. oktober 2002 - 13:19 #5
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
04. oktober 2002 - 13:20 #6
der er et host program
og en guest

logger ind via pw og ip nummer på den anden pc
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. oktober 2002 - 14:09 #7
Jeg vil bestemt råde dig til at sætte en firewall med VPN op der hjenne og så tilgå din hjemmemaskine med VPN. Deling af ressourcer og fjernkontrol over internettet er meget let, det er også meget let at give hele resten af verden adgang til ressourcer og til atfjernkontrollere din maskine. Dette er (næsten) ikke muligt med VPN

VPN giver dig de samme muligheder som hvis du haved de to maskiner på et internt netværk og også samme sikkerhed.

Zywall 1 har stateful inspection firewall med 1 vpn kanal til ca. 2000,-
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:33 #8
ulempen ved vpn er blot det ikke er noget man lige sætter op med højre hånd på ryggen ,der er en masse krypterings nøgler mm der skal sættes op

vnc virker på 5 min
Avatar billede neo86 Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:47 #9
Ok, hvis jeg nu vil bruge det fjernstyring der ligger i Win XP, hvordan gør jeg så ??? med opsætning på den hjemme også den bærbar ????

En Guide/toturial ville være helt fint
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
04. oktober 2002 - 14:57 #10
den guide ligger vist i xp trin for trin