Avatar billede henrik2055 Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:27 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Fjernsyn kan ikke tænde

Hej

Mit fjernsyn kan ikke tænde, efter jeg havde haft det slukket. Det kan hverken tænde på fjernsynet eller med fjernbetjening og der er ikke lys i power dioden på fjernsynet. Jeg kan ikke måle nogen gennemgang på strømforsygningen, så det er nok den der er død. Men kan man godt købe en ny strømforsygning som privatforbruger og hvor? det er et samsung fjernsyn
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:31 #1
har du checket at det ikke bare er en sikring i stømforsygningen?
Avatar billede henrik2055 Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:33 #2
Jep sikringen har jeg tjekket, og den funger fint
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:38 #3
du har en eller anden kortslutning, evt. en eller flere kolde lodninger i enten højspændingen, vertikaldelen eller strømforsyningen, der sandsynligvis er opbygget på samme måde som til en PC, altså en der kører i switchet mode, den mindste smule unormalt i apparatet så lukker strømforsnyningen ned automatisk og det oplever du som et dødt TV.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:38 #4
prøv at spørg din loakle Radio/TV forhandler om de evt vil checke TV'ets PSU.. dette kan nok godt koste en 200-300kr..
men nu ved jeg ikke hvor bekendt du er med elsktronik osv.. men jeg tror ikke det kan betale sig at gøre det selv.. der er jo også nogle sikkerhedes regler omkring det (det er jo sølle ikke 230v vi snakker om inde i TV'et)..
Men check evt om der er nogle komponenter der er brændte
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:40 #5
Enten sender du bud efter en tekniker eller også køber du et nyt, en rep. kan hurtigt løbe op i et par tusinde kender jeg teknikerne ret ;o)
Er der garanti sender du bud efter en tekniker, det er ikke noget jeg vil råde dig til at rode med selv, det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse.
Avatar billede sthen Nybegynder
04. oktober 2002 - 13:43 #6
Vær også lige opmærksom på et helt andet forhold.

Hvis det er strømforsyningen der er stået af, dækker de allerfleste indboforsikringer en sådan reperation.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:03 #7
kun hvis det kan bevises at der f.eks. har været overspænding på lysnettet.
Det kunne være sket under et tordenvejr og har der været tale om overspændinge ville hovedsikringen være gået øjeblikkeligt, så vil den være sort eller knust.
Avatar billede henrik2055 Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:10 #8
Eftersom jeg ved at det er psu delen der er røget kan jeg hører at det ikke kan betale sig at lave så det ryger på lossepladsen
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:19 #9
ja, det skal ikke være ret gammelt før man kasserer det, en 20" kan jo købes til en ca. 15-1600 kr.

Da jeg reparerede fjernsyn for ca. 12-13 år siden kostede apparaterne noget mere, den gang kunne det betale sig at reparere selv 15 år gamle TV.

Takker for pointene :o)