Avatar billede dj-it Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:08 Der er 7 kommentarer

Visning af online brugere ?

Hej Eksperter,

det er muligt at jeg er havnet i en forkert kategori, men mit spørgsmål lyder altså:

Kan i gi´ mig en kode, som jeg kan indsætte på mit website omkring hvor mange brugere, der er online. Det skal være i size 2 - verdana og skrift farve #666666

Håber i kan hjælpe mig !!!

Hilsen
dj-it
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:11 #1
Jeg tror det er den forkerte kategori..
Er det noget du vil udvikle i Java?
Jeg behøver mere information:+)
Avatar billede dj-it Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:12 #2
Det behøver ikke at være i Java...
Avatar billede dj-it Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:14 #3
Noget som på http://hifi4all.dk i højre side øverst !!!
Avatar billede lynggaard Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:20 #4
Du skal bruge en serverside taknologi, og når du nu skriver i java gruppen, så er det vil åbenlyst at bruge servlets eller JSP.

Det du skal have fat i er antalllet af sessions som er aktive. Jeg kan ikke huske om det kan aflæses direkte, men det tror jeg ikke. Så Derfor må du manuelt hver gang en nu session begynder tælle en applications variabel op og når sessionen ender så tælle den ned igen.

Variablen kan du så aflæse og skrive på dine sider, stylet som du vil
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:30 #5
Du skal, hvis det er Java du vil benytte, sætte dig ind i J2EE(Java 2 Enterprise Edition) - se http://java.sun.com/j2ee/
Du skal som før nævnt benytte en server-side teknologi som f.eks. JSP eller måske APS, som de benytter på det link du skrev ovenfor.
Under alle omstændigheder skal spørgsmålet oprettes under JSP kategorien, så skal jeg se om jeg har noget liggende:-)
Avatar billede dsj Nybegynder
03. oktober 2002 - 22:29 #6
dj-it >> At lave sådan i Java ville være at skyde piphans med et brintbombe...

Et php eller asp-script vil kunne gøre det.
Avatar billede hifi4all Nybegynder
05. oktober 2002 - 12:01 #7
Jeg skrev tidligere i dag, hvordan scriptet skulle sættes op, men det er tilsyneladende fjernet :=(

Hent min email via hjemmesiden www.hifi4all.dk, så sender jeg dig et Asp scipt, baseret på en global.asa fil! :O)

MVH
Kenneth
Admin. HIFI4ALL