Avatar billede f16hen Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ASP 3 i Visual Studio.NET

Hvilken understøttelse er der af ASP 3 i Visual Studio.NET?
"Mangler" der noget i forhold til Visual InterDev?

Jeg skal bruge et værktøj til både at udvikle ASP sider og senere migrere dem til ASP.NET (for indlærings skyld).

Jeg har hverken erfaring med Visual InterDev eller Visual Studio, så lidt uddybning vil blive værdsat.
Avatar billede odegaard Nybegynder
03. oktober 2002 - 21:53 #1
Jeg tror ikke du skal regne med meget mere hjælp fra VS.NET end en tekst-editor med farvning af teksten afhængig af kode.
Det er jo noget som f.eks. UltraEdit kan gøre for dig.
Det er mest til ASP.NET at du får alle de fede features (Intellisense og WYSIWYG).

Lad mig iøvrigt lige tilføje at migrering af et site fra ASP til ASP.NET måske ikke er svært, men du risikerer at få samtlige minusser fra ASP med videre i ASP.NET. Dette er f.eks. rodet/sammenblandet kode, manglende eller ingen brug af webcontrols, og ingen brug af ViewState.
Dette er nok specielt tilfældet hvis du starter ud på bar bund.

Jeg tror ærlig talt at du får meget mere ud af at arbejde dig igennem nogle ASP.NET tutorials, og så bygge dine erfaringer sammen til et helt nyt site.

Der er, som du nok kan forstå, sket utrolig meget fra klassisk ASP til ASP.NET.
Avatar billede f16hen Nybegynder
03. oktober 2002 - 22:32 #2
Tak for svaret, men..

Hvad er det, VS.NET mangler i forhold til fx Visual InterDev? Hvis jeg skal udvikle i begge sprog, er det så nødvendigt både at køre InterDev og VS.NET - eller kan VS.NET alt hvad InterDev kan - (plus .NET)?
Avatar billede odegaard Nybegynder
03. oktober 2002 - 22:41 #3
næ, du kan nøjes med det ene. Men skal du lave .NET, mener jeg at du får klart mest ud af VS.NET.
Avatar billede kichian Nybegynder
03. oktober 2002 - 22:58 #4
VS.NET er version 7.0 af Visual Studio. Interdev er en del af Visual Studio version 6.0, så det siger vel næsten sig selv at du får meget mere med.
Avatar billede f16hen Nybegynder
04. oktober 2002 - 11:23 #5
Det siger sig selv, at man får mere med, men det er vel ingen selvfølge, at VS.NET (DOTNET!) stadig understøtter "gammeldags" ASP. Man kunne vel tænke sig, at MS stadig vil sælge et særskilt program til det. Findes InterDev til VS.NET, eller er programmet opbygget på en anden måde end VS6?
Avatar billede askhoej Praktikant
04. oktober 2002 - 12:39 #6
InterDev findes ikke i VS.NET, da programmet er opbygget på en anden måde - men du kan stadig kode klassisk ASP i VS.NET med de samme hjælpemuligheder som du har i InterDev.

/askhoej
Avatar billede kichian Nybegynder
04. oktober 2002 - 15:54 #7
Eller sagt på en anden måde. Interdev er 100% integreret i miljøet.
Avatar billede f16hen Nybegynder
04. oktober 2002 - 17:44 #8
Tak for svarene. Jeg er rimelig ny hvad angår pointgivning, men jeg mener, at odegaard og askhoej skal dele pointene. Jeg har afvist odegaards svar, så han bør vel lige svare igen for at jeg kan tildele points til begge, ik?
Avatar billede f16hen Nybegynder
04. oktober 2002 - 23:56 #9
Hmm...

Det ser ud til at MS har droppet support for ASP3 i VS.NET. Det fremgår i hvert fald af denne artikel:

http://www.asp101.com/articles/john/dreamweavermx/default.asp

Jeg lukker denne tråd...