Avatar billede zimp Nybegynder
03. oktober 2002 - 18:18 Der er 2 kommentarer

Gemme rettigheder som string

Case (WinNT/2K):

Forestil dig at vi har en fil som kun bestemte brugere har rettigheder til at åbne. Forestil dig så at jeg vil gemme de rettigheder i Oracle, så jeg derefter kan tage en tilfældig brugers rettigheder og se om han har tilladelse til at åbne filen ved at lave en søgning i Oracle.

For at kunne gøre det har jeg altså brug for lave de structs der indeholder rettighederne om til en string.

Jeg har nævnt Oracle for at gøre det simpelt, hvilken database der bruges er helt ligegyldigt. Spørgsmålet er hvordan man laver en string repræsentation og -sammenligning af bruger rettigheder. Any suggestions?
Avatar billede doc404 Novice
03. oktober 2002 - 19:48 #1
Lidt omstændigt er det ikke?

Hvorfor ikke bare lave en gruppe, der som den eneste har rettigheder på filen og så tildele brugere til den efter behov?
Avatar billede zimp Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:32 #2
En tilfældig bruger skal kunne søge efter filer (blandt mange tusinde filer), og han skal kun få hits på de filer han har rettighed til at åbne, han skal slet ikke kunne se resten i sit søgeresultat.

Så det har altså ikke noget at gøre med hvem og hvilke grupper der har hvilke rettigheder, jeg vil blot gøre det muligt at lave en søgning på dem.