Avatar billede schoubye Nybegynder
03. oktober 2002 - 16:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Oprettelse af printere vha. registry settings

Kære alle, jeg ved godt at jeg har haft stillet dette spørgsmål før, men dengang var der slet ikke nogen som svarede. Måske er det fordi det er umuligt, eller også er det fordi den rigtige ikke så mit indlæg. Derfor kommer det en gang til.

Er der nogen som ved hvordan man sætter en printer op udelukkende gennem regitry-settings og driver kopiering.
Jeg sender software ud på pc'ere gennem VB-scribts, men sidder fast omkring oprettelse af en lokal printer.
Er der nogen som evt. kender en Q-artikel som beskriver hvorledes dette skal gøres?
MVH.
Jeppe
Avatar billede cokeman Nybegynder
04. oktober 2002 - 09:32 #1
Egentlig ikke, men har du prøvet at bruge KIX32, den kan automatisk oprette/kopiere printer/driver under w2k/XP..

http://www.kixtart.org
Avatar billede schoubye Nybegynder
11. oktober 2002 - 21:19 #2
Så lykkedes det endelig. Microsoft har været så venlige at indkludere disse 6 scrips i c:\winnt\system32:
prncnfg.vbs
prndrvr.vbs
prnjobs.vbs
prnmngr.vbs
prnport.vbs
prnqctl.vbs
Disse scrips kaldes med csript.exe og med de passende atributter, og således kan man helt automatisk køre alt ved sine lokale og netværksprintere.
MVH
Jeppe