Avatar billede ize_dawg Nybegynder
03. oktober 2002 - 16:03 Der er 1 kommentar

Mangler hjælp til layerindsætning (Paintshop Pro)

Ja, nu skal i høre:

Når jeg indsætter et nyt layer i PSP kommer det rigtige billed også frem. Cool nok.

Men problemet er at den har en hvid baggrund som jeg meget gerne vil af med, men ved ikke hvordan jeg gør =
Avatar billede alca Nybegynder
05. oktober 2002 - 22:12 #1
Vælg dit freehand tool (Lassoen). Vælg nu en måde du vil indremme dit objekt på. Freehand = er svært, du skal selv side og styre musen helt stille mens du markerer dit objekt. Point to point = Klik et sted og klik derefter et andet. De to bliver for bundet. Smart egde = computeren prøver selv at forme sig rundt om objektet. Når du har valgt hvordan du vil indremme dit objekt og har gjordt det, afslutter du med højre museknap. Nu er dit objekt markeret. Tryk nu Ctrl + C og så Ctrl + V. Nu er det hvide byttet ud med ternet (transparent) kopier nu det over i dit layer, og vupsi. Problemet er løst, hvis det var rigtigt besvaret?