Avatar billede el_fredo Praktikant
03. oktober 2002 - 15:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opkobling af Navision til Java/JSP

Jeg har brug for at kunne trække data, i dette tilfælde nogle priser fra en prisliste/database, ud fra Navision, og behandle dem i Java/JSP. Hvordan gør man det? Kan det gøres vha. Java, og er det muligt at kalde nogle metoder direkte til Navision, så man ikke skal starte programmet op, men blot kan benytte funktionaliteten?
Avatar billede frankmortensen Nybegynder
03. oktober 2002 - 16:24 #1
Hvilken version af Navision er der tale om?
Avatar billede konsulenten Nybegynder
04. oktober 2002 - 22:04 #2
Benyt Microsoft OCX automation fra Java.

Den virker !!!!!

---|\
  |-  It's not a dick
---|/
Avatar billede el_fredo Praktikant
07. oktober 2002 - 08:51 #3
Ok. Den prøver jeg. Ved du hvor man kan downloade den?
Avatar billede el_fredo Praktikant
07. oktober 2002 - 09:05 #4
Versionen er iøvrigt "Navision: Attain".
Avatar billede frankmortensen Nybegynder
07. oktober 2002 - 09:25 #5
1. Din Navision licens skal indeholde rettighed til at bruge Navisions OCX.
2. Kig på Navision Attain CD'en. Søg efter CFRONT.

Frank
Avatar billede j112 Nybegynder
08. oktober 2002 - 21:48 #6
Du kan vælge mellem C/OCX som konsulenten skriver eller C/ODBC eller der findes også et C/Front værktøj hvis du er til det.
Du finder det hele på produkt CD'en

Hvert modul koster 5.500,- ex moms.

Hvis du ikke har en produkt CD kan denne til enhver tid rekvireres ved en forhandler, de fleste forærer dem væk.

Her er hvad Navision skriver om modulerne til den seneste version 3.60

C/ODBC
This granule enables you to continue working on Navision Attain data in other programs that support ODBC.    Examples of programs that support ODBC are Microsoft Word, Microsoft Excel and Lotus 1-2-3.
For each instance of C/ODBC use, one additional session is required.

C/OCX
This granule enables you to use C/SIDE as an automation controller, and to use OCXs (Custom Controls). The automation controller functionality means that you can control an application that is an automation server (for example, Microsoft Excel or Microsoft Word) from C/AL. In this way, you can use Microsoft Excel as a function library, or you can transfer data from C/SIDE to Microsoft Excel and generate a graph based on this data. You can also create a form letter in Microsoft Word directly from C/SIDE. Other possibilities include integration with Microsoft Outlook (for example, creating an Outlook Contact directly from a Customer record). Non-visual OCXs are also supported. An OCX is a COM object that executes in process (that is, it is not a stand-alone program). An OCX could contain, for example, a mathematical function library or an interface to an external device. You can buy third-party controls, or develop your own in Microsoft Visual C++ or Visual Basic. The most important feature not supported is events. This means that neither the automation server nor the OCX can call back to C/SIDE. The granule allows you to create OCX and Automation variables in any object containing C/AL code. It also allows you to import objects in text format that contains OCX and Automation variables. This granule is, however, not required to run objects that use OCX or Automation variables.

C/Front
This granule allows you to use the C programming language to make an external program function as a client of a Navision Attain database. /FRONT is a programming interface (API) for the Navision Attain database. Among other things, C/FRONT allows you to integrate Navision Attain with an electronic mail system. The granule can be used with specific solutions developed for Navision Attain. For each instance of C/FRONT use, one additional session is required.
Avatar billede el_fredo Praktikant
09. oktober 2002 - 09:19 #7
Puha, det er vist en større omgang. Jeg sidder p.t. midt i et hovedopgaveforløb i forbindelse med en datamatikeruddannelse, og ved ikke rigtigt om vi har tid til at sætte os ind i alt dette. Er det muligt at finde en tutorial til denne opkobling, eller kan man i det hele taget læse sig til funktionaliteten på et par dage, eller allerhøjest en uge (5 arbejdsdage)?
Avatar billede j112 Nybegynder
14. oktober 2002 - 21:23 #8
Hej Hvis du/i i øvrigt er inde i begreberne, så er Navision interfacer ikke svære, så ja på 5 dage burde i sagtens kunne. Navision har gode eksempler og dokumentation til dette, og når du/i er under uddannelse kan i til enhver tid få en produkt CD.