Avatar billede eksperten? Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:11 Der er 13 kommentarer

Hvordan bundle to nettverkskort i Windows 2000 server ?

Hvordan bundler jeg to nettverkskort i windows 2000 ? Serveren er en IBM Xseries 345.

Takker for all hjelp !
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:13 #1
vil du sætte 2 netkort ind i netværket ?
Avatar billede eksperten? Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:37 #2
Jeg ønsker å bundle de to nettverkskortene jeg har i serveren.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
03. oktober 2002 - 16:51 #3
hvad fordel skulle det give hvis du fx har 2 stk 10mbit kort
Avatar billede goatshrine Nybegynder
03. oktober 2002 - 23:03 #4
Når man bundler netkort virker de som samme forbindelse.

dvs at hvis du bundler 2 100mbit netkort har serveren faktisk 200mbit forbindelse til netkortet.. det kræver self to netkabler (giver vel sig selv) Men det er praktisk til servere med meget traffik på og hvis du har et godt backbone.. ellers er det ubrugligt...

self behøver man ikke at bruge Gbit, men så længe at den switch serveren sidder i har et gbit backbone så er det faktisk brugbart..

Jeg har selv søgt noget software der kunne gøre dette, men fandt aldrig noget..
dog giver compaq noget med til deres servere der kan...
Avatar billede goatshrine Nybegynder
03. oktober 2002 - 23:04 #5
dvs at hvis du bundler 2 100mbit netkort har serveren faktisk 200mbit forbindelse til [netkortet]
Netværket skulle der self have stået
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
03. oktober 2002 - 23:07 #6
skal de så ikke sidde på hver sit område i netværket hvis det er delt op i områder
Avatar billede goatshrine Nybegynder
03. oktober 2002 - 23:24 #7
ikke nødvendigt...
for hvis swicthen kan håndtere gbit traffik (er vist standart i highend udstyr) så kan der jo sagtens komme 100mbit traffik ind fra 2 forskellige segmenter i netværket. og switchen kan håndtere det er sender det vidre til serveren som jo kan modtage 200mbit.
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. oktober 2002 - 06:46 #8
Der har også lige været et andet spørgsmål oppe omkring dette, men det kan jeg selvfølgelig ikke finde nu.

Men ellers fandt jeg disse:
http://www.eksperten.dk/spm/13394
http://www.eksperten.dk/spm/49721
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. oktober 2002 - 06:47 #9
Avatar billede nielsvp Nybegynder
04. oktober 2002 - 06:50 #10
Jeg plejer at bruge det software til følger med til NIC'et.
Så har du mulighed for at lave Loadbalancing el failover.

Du kan også gøre dettet i switchen.

Men det hele kommer an på udstyret.
Avatar billede hsm Nybegynder
30. oktober 2002 - 19:45 #11
Du får ikke noget der ligner 200Mbit ud af det! Prøv at sætte performance monitor op og kig efter.

Det kan dog bruges som fail-over, men min erfaring er at der er mere bøvl med de LB drivere leverandørene laver, end man nogensinde har med defekte porte/nics.
Avatar billede nielsvp Nybegynder
30. oktober 2002 - 20:01 #12
Hvis du trunker portene i switchen så gør du.

Men det nemmeste er at tage en 10/100/1000 nic og noget kobber.
Avatar billede gatez Nybegynder
17. november 2002 - 02:50 #13
Jeg har et compaq netværks kort med 3 udgange på hver 100 mbits når jeg går ind i netværksinstillinger kan jeg klikke på et ikon der hedder Loadbalancing og slå det til. Så det fungere som et 300 mibis netværks kort... Det virker som det skal.
Jeg fik adgang til Loadbalancing ved at hente driverne fra Compaq.dk