Avatar billede krc_ Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

skifte navn på administrator

Hej !
Jeg har installeret Xp på en maskine og har under installationen kaldt navnet på personen der ejer maskinen for 'Stine'. Da jeg skulle oprette brugere, valgte jeg kun at oprette en, nemlig 'Stine' igen. Efter installationen er færdig virker alt fint og der er under c:\documents and settings\ er der oprettet en mappe der hedder Stine. Den kan ikke omdøbes eller noget da det jo er en brugermappe. Men hvad nu hvis 'Stine' ikke skal have den maskine alligevel, men det i stedet skal være 'Poul'.....hvor ændrer jeg så navnet på den mappe ? Jeg har prøvet at ændre navnet i brugerkonti fra 'Stine' til 'Poul', men mappen hedder stadig 'Stine' ??
Avatar billede d34c0n Praktikant
03. oktober 2002 - 15:03 #1
Jep ... jeg har samme problem.
Jeg har ændret mit brugernavn, men mappen hedder stadig det samme!
Avatar billede hubbi Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:08 #2
Opret Poul som bruger søg for at han er administrator log på som ham og selt  mappen stine
Avatar billede krc_ Nybegynder
03. oktober 2002 - 15:35 #3
Jeg prøver...vender lige tilbage i morgen.....
Avatar billede schoubye Nybegynder
03. oktober 2002 - 16:45 #4
Under c:\documents and set..... ligger alle oplysninger om den enkelte person. Hvis du opretter en ny person som skal overtage den forriges indstillinger, herunder ikoner på skrivebord, opsætning af forskellige programmer etc, skal du logge på som den nye person og højreklikke på denne computer. Her skal du vælge avanceret og klikke på indstillinger under brugerprofiler. Her skal du klikke åp den forrige brugers navn og klikke på "Kopier til". Derefter skal du pege på c:\documents and settings\<ny brugers navn> og klikke ok. Så skulle de fleste settings kommer med over. Jeg bruger det ifm. at vi flytter brugere fra et domæne til et andet. De får derfor også et nyt login, men vil gerne have deres indstillinger med over.
MVH
Jeppe
Avatar billede krc_ Nybegynder
25. juni 2004 - 09:09 #5
fik det aldrig til at virke ordentligt
Avatar billede krc_ Nybegynder
25. juni 2004 - 09:09 #6
!