03. oktober 2002 - 14:43 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

bruger profiler

hey jeg har MEGET store probler med en server jeg har 1 bruger profil på min server som 40-50 computere kører på og jeg sakl ha at der er en standard opsætning for hver gang de logger ind.

Fx. hvis de ligger en film ind på skrive boret skal den være væk når de har logget ind og ud eller hvis de fjerne printeren skal den være der igen når du logger ind igen
OSV.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. oktober 2002 - 14:56 #1
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q175610&

En mandatory profile kan ikke ændres permanent af brugeren, du kan lave en mandatory profile for alle brugere
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. oktober 2002 - 15:04 #2
Her er lidt mere info. Du kan også vælge en Roaming profile. Den kan brugeren rette og den flytter med rundt til alle maskiner han logger på.
Det skulle også være muligt at lave en Roaming Mandatory profile, jeg har bare ikke slev kunne å dettil at virke

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/winxppro/proddocs/lsm_profile_roaming.asp
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/winxppro/proddocs/lsm_profile_mandatory_assign.asp
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/winntas/maintain/featusability/prof_pol.asp
Avatar billede schoubye Nybegynder
03. oktober 2002 - 16:51 #3
Vær dog opmærksom på at roaming profile kan med tiden blive meget stor. Den downloades fra serveren ved logon og uploades til serveren ved logoff. Hvis brugeren har en stor profil kan det tage sin tid. Du kan med fordel begrænse størrelsen af ex. cookies og temp internet files i profilen og derved begrænse størelsen.
;o) jeppe
Avatar billede cokeman Nybegynder
05. oktober 2002 - 12:05 #4
Tjaaa, du kan også ved at bruge en GPO, sætte dem op til at bruge \\server\share\desttop som skrivebord, og lave det katalog skrivebeskyttet, så kan de ikke ligge noget på skriveborderet. du kan også i en GPO sætte den op til at din roaming profile kun må fylde 10MB, og meget mere...
Avatar billede soerendahl Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:46 #5
Det er skam meget simpelt, da user profiles er styret med standard Windows NT rettigheder. Her kan du blot fjerne skriverettigheder på profildirectoriet på serveren.

Vær opmærksom på, at det gør at alle ændringer ikke bliver gemt. Her skal du give directoriet skriverettigheder, når du selv har nogle rettelser.