Avatar billede mikjen Nybegynder
17. juli 1999 - 13:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fobindelsen mellem skærm og PC...

-der er gået noget galt!
Når jeg tænder for min PC, sker der intet på skærmen. Indikatoren på skærmen der lyser gult når den er tændt, forbliver gul når jeg tænder for PC´en. Under normale omstændigheder bliver indikatoren grøn og det hele fungere fint. Men pludselig er der gået ged i den. Jeg har forsøgt at koble en anden skærm(som jeg ved fungere)til, men problemet er der stadig, - intet skift til grøn, - ja intet sker overhovedet !!! Hjæææælp, - jeg er ganske enkelt for fattig til at anskaffe en ny PC.
Avatar billede snowball Novice
19. juli 1999 - 20:41 #1
Ja, det kan godt passe. Man kan få motherboards med indbygget lydkort og skærmkort.

Snowball
Avatar billede mikjen Nybegynder
19. juli 1999 - 20:59 #2
Jave, - så blev jeg dét klogere... - meeen det er jo ligesom ikke nok til at få svinet til at grynte... - mere, -jeg vil há mere!!!
Avatar billede floffy Nybegynder
17. juli 1999 - 13:42 #3
Det kan muligvis være skærmkortet der er noget galt med. Sørg for at det ikke er "raslet" lidt løs.

Er det et gammelt skærmkort?
Avatar billede snowball Novice
17. juli 1999 - 21:20 #4
Bipper PC'en når du starter op ??? Hvis ja, er det så noget i retningen af 1 langt bip - pause - og så 3 (eller 4, kan ikke lige huske det) korte bip hurtigt efter hinanden ???

Hvis det er det, så er fordi kortet ikke sætter rigtigt i soklen.

Du kan evt. også prøve, at flytte kortet over i en anden sokkel. Det kan jo være at selve soklen er gået i stykker. Det har man jo hørt om før.

Ellers, har du ikke en ven/veninde/nabo som du kan låne et skærmkort af, for så kan du jo med det samme finde ud af om det er det der er galt, hvilket jeg tror det er.

Snowball
Avatar billede mikjen Nybegynder
19. juli 1999 - 19:54 #5
Nå for dén!!! Tænk en gang, - der er overhovedet intet skærmkort i PC´en!
Men der er noget de i manualen kalder for en VGA-jumper, - men altså ikke noget specifikt skærmkort...-hva´nu?
Avatar billede mikjen Nybegynder
19. juli 1999 - 19:57 #6
Hov, - forkert, - det hedder ikke VGA-jumper men altså stadig intet grafik-kort, - ja så skulle den da være helt gal med mine øjne. Jeg ser det som om at stikket fører direkte ned i motherboardet...- kan det have sin rigtighed?
Avatar billede mikjen Nybegynder
18. juli 1999 - 03:29 #7
Næehh, - det bipper overhovedet ikke, - den eneste lyd kommer når den statiske elektricitet summer hen over skærmen. Men jeg har fjernet kåben og gloet ind på kortet, - og bortset fra en lille hældning, - er der ikke meget løst...
Men jeg vil da lige prøve at mose kortet lidt bedre fast...
Indtil videre tak !
Avatar billede mikjen Nybegynder
18. juli 1999 - 03:32 #8
Forøvrigt er det måske værd at vide, - at det er sket én gang før, - men at det dengang gik i sig selv... - sådan lige pludseligt. Men denne gang er "den" altså blevet stædig...
Avatar billede hamderper Nybegynder
18. juli 1999 - 04:37 #9
jeg har et billigt grafikkort til salg
Avatar billede snowball Novice
22. juli 1999 - 10:19 #10
Mikjen: Har du fundet ud af noget ???

Snowball
Avatar billede mikjen Nybegynder
22. juli 1999 - 18:54 #11
Hmm, - nu har jeg haft en ekspert til at kigge på den, - og det ser ikke for godt ud. Enten er en dyr reperation løsningen, - eller også må jeg se mig om efter en anden PC, - men ellers tak for hjælpen drenge!!!
Avatar billede snowball Novice
22. juli 1999 - 21:44 #12
Det var så lidt. Skulle det være en anden gang :-))

Snowball