Avatar billede pc_lasse Nybegynder
03. oktober 2002 - 13:11 Der er 5 kommentarer

P4 Køler hvilken en skal jeg vælge?

Jeg er nu blevet godt og gurndigt træt af min "In a Box" køler, selvom jeg har pillet det røde kabel ud så den nu kun kører 7 volt, larmer den som en hel turbinehal alligvel....

Det er ligesom om den selv justerer hastigehden efter hvor presset processoren bliver og hvor mange ting man har gang i på en gang, således kan jeg næremst ikke høre den når jeg tænder for computeren, men derefter tager fanden ved hvis jeg f.eks vil se noget MPEG film eller noget....

Spørgsmålet er så nu, hvliken køler jeg skal gå ud at anskaffe mig, jeg har haft kig på et par stykker og bl.a en fra ZAlman tiltaler mig

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=384&page=1

Er der andre der har gode foreslag?
Jeg har en P4 2Ghz, den bliver jo ikke så varm, så hovedsagen for mig er at den er lydløs!
Skidt med at den ikke køler processoren ned til 30 grader, det er helt skundært, bare jeg kan få ro i mit 10 m2 kollegieværelse når computeren er tændt..

Hvad siger I?
Avatar billede torben.s Nybegynder
03. oktober 2002 - 13:36 #1
jeg synes ikke du skal vælge zalman aluminium, hellere den med kobber.
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=416&page=1
sæt den til silent mode og sæt en extra 80mm blæser enten for ell. bag i kabinettet.http://www.studiedata.dk/product.asp?product=43&page=1
husk ordentligt kølepasta! jeg har målt 6 grader lavere temp. pga. denne pasta.
mvh torben
Avatar billede torben.s Nybegynder
03. oktober 2002 - 13:36 #2
Avatar billede pc_lasse Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:52 #3
jamen hvad skulle forskellen være på metal & kobber, er det virkelig værd at betale 150kr mere for, den anden koster nemlig kun 230kr...Det kan da ikke være mange grader man vinder ved det..

Der er også nogle andre derinde der ligger i omegnen af 500 kr, men det er sgu lidt dyrt når man ikke ved om det er det værd...
Avatar billede torben.s Nybegynder
04. oktober 2002 - 00:14 #4
kobber leder varme bedre end aluminium. der er måske ca 6-7 grader at hente
med kobber. køb alu hvis du synes, hvis den ikke kan holde temperaturen nede så suppler med 80mm kabinet blæsere.
mht. mit "svar" er det et forslag til et pålideligt og støjsvagt system hvor køleren på dit grafikkort kommer til at overdøve alt andet.
mvh torben
Avatar billede torben.s Nybegynder
04. oktober 2002 - 11:11 #5