Avatar billede neger Nybegynder
24. september 2000 - 15:47 Der er 11 kommentarer

Skærmen piver!

Jeg smadrer snart min skærm!
Når jeg kører i en opløsning på 640 x 480 (hvilket counterstrike\'s menu gør) så piver min skærm helt sindsygt.
Det er en forholdsvis dyr skærm, til 3400,- fra ny, men jeg købte den brugt. Der er ellers et kanonbillede på, men føj, hvor er det irreterende det der med pivelyden.

Det hjælper nogle gange at slå på den.

\\\\simon//

PS: det er en Compaq S700 (og pc\'en er IKKE compaq!!!)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
24. september 2000 - 18:24 #1
Du er godt nok nærig, hva? =)
Avatar billede neger Nybegynder
24. september 2000 - 19:49 #2
Hvorfor?
Avatar billede keysersoze Guru
24. september 2000 - 20:35 #3
well... jeg har haft samme problem, og hvis der stadig er garanti på så burde du kunne få den byttet selv om den er købt brugt... du kan evt også prøve at få et tilbud fra en PC-reparatør..- - mit problem gik dog over af sig selv, men det tog sin tid... jeg var for doven til at gøre noget for at få den byttet selvom der stadig er garanti på...
Avatar billede devia Nybegynder
25. september 2000 - 00:11 #4
Det kan i sjælde tilfælde hjælpe at jorde din compter og skærm sammen, dvs. at tilslutte begge enheder til samme stikdåse med 3-bens kabler. Stikdåsen skal selvf. være til jordstik og ikke bare en med huller til det.  - og nej, det behøver ikke være tilsluttet en stikkontakt med jord.
Avatar billede bahn Nybegynder
25. september 2000 - 00:16 #5
jeg synes bare du skal smadre den ;-)
Avatar billede powell Nybegynder
25. september 2000 - 10:33 #6
Kontakt monitorservice, de er kanon til at repe skærme til billige priser...

Men hvis du vil lave det selv så er det ganske enkelt. Problemmet er at en spole står og svinger med, åben skærmen, find den spole der svinger med, og fyld den med silicone.
Avatar billede gozar Nybegynder
25. september 2000 - 22:42 #7
Nye monitore hyler. Sådan har jeg ihverfald selv oplevet det (elelr også er det bare alle skod mærkerne der hyler ?? ) Det har dog altid gået i sig selv igen efter et stykke tid. Da min monitore også var nye fik de også tæsk.. Det hjalp bare ikke altid!
Avatar billede powell Nybegynder
27. september 2000 - 08:13 #8
Nej - men det hjælper at fylde de spoler op med silicone, de spoler der står og svinger med, det er denne svingning der frembringer de høje toner...
Avatar billede guld Nybegynder
25. oktober 2000 - 16:57 #9
jeg har haft samme problem, men satte så opløsningen endnu en smule ned. Det hjalp.
Avatar billede egede Nybegynder
26. november 2000 - 00:30 #10
Sæt jordstikket godt ind i din cpu.
det hjælper muligvis

nærigr...
Avatar billede wizard Nybegynder
16. marts 2001 - 13:57 #11
Det er en spole der sidder og hyler.
Det man gør hvis den skal til reparation er at skifte spolen oller sprayer den med klar lak
så den ikke begynder at svinge igen