Avatar billede thepope Nybegynder
03. oktober 2002 - 11:13 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Tilføj skabeloner til menu linjen i Word

Hej..

Vi har 7 skabeloner (.dot) som skal føres til den eksisterende normal.dot - de skal ligger som en menu, hvor man kan klikke på de enkelte skabeloner og derfra skrive i dem.

Vi benytter Word2000/XP

/ thepope
Avatar billede thepope Nybegynder
03. oktober 2002 - 11:13 #1
Spørgsmålet er selvfølgelig - how to do!? :)
Avatar billede jkrons Professor
03. oktober 2002 - 11:18 #2
Du kan fx lave en makor, der åbner en skabelon. Denne makro kan du lægge op i menulinien. Funktioner Tilpas. Vælg Kommandoer - Makroer - Træk de forskelle makroer til menulinien. Lav evt først et nyt menupunkt (vælg dette), hvis du ønsker det. Træk så makroerne til dette menupunkt.
Avatar billede jkrons Professor
03. oktober 2002 - 11:19 #3
makor = Makro
Avatar billede thepope Nybegynder
03. oktober 2002 - 11:22 #4
under 'makroer' 'kommandoer' er der ingen andre muligheder.. kun et gråt vindue!
03. oktober 2002 - 11:51 #5
Du går ind under tilpas menulinier
her vælger du "kommandoer" - nederste kategoripunkt hedder "ny menu"
Træk nu en "ny menu" op på menu bjælken.
højreklik på punktet og angiv et passende navn.
nu kan du f.eks. lave en makro der starter et doc på basis af en bestemt skabelon - eks firmabrev.
gem makrien under samme navn.
nu kan du under tilpas menuer vælge makrokategorien og finde den makro du har lavet "firmabrev" og trække den op på din nye menu som et menu punkt og - vupti: du har din egen menu med egne brevskabeloner.
Avatar billede jkrons Professor
03. oktober 2002 - 13:13 #6
Som skrevet står, skal du først lave de makroer, der åbner skabelonerne. Først derefter er boksen til højre under makroer udfyldt.
Avatar billede jkrons Professor
07. oktober 2002 - 10:43 #7
Hjalp det?