Avatar billede hugoerik Nybegynder
02. oktober 2002 - 21:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hardisk skuffer

Er der nogle der kan give mig en ide om hvordan man kan skifte mellem to styresystemer, når man ikke har mulighed for at sætte skuffer i kabinettet.
( windows/linux.
Avatar billede jsb Nybegynder
02. oktober 2002 - 21:59 #1
Dual-boot, to diske eller partitioner, men et system på hver. Med to versioner af windows er det simpelt. Men linux ved jeg ikke, men det kan gøres.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. oktober 2002 - 21:59 #2
Du kan jo altid installere dem på samme harddisk. I så fald skal Winodws installeres først i en partition, af passende størrelse. Sørg blot for at der er nok upartitioneret plads på harddisken til at installere linux bagefter.
Herefter installerer du linux og vælger den upartitionerede plads at installere i. Når den spørger om den skal installere LILO, siger du ja, og vælger den primære partitione at installere den i. Så har du en bootmenu, hvor du kan skifte ml. Windows og Linux.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:36 #3
Takker for point. :-)