Avatar billede blahblah Nybegynder
02. oktober 2002 - 17:49 Der er 9 kommentarer

lister over namespacees

Hvor finder jeg en komplet lister over alle namespaces som findes til rådighed når jeg sidder og leger med ASP.NET ?
Avatar billede nute Nybegynder
02. oktober 2002 - 18:02 #1
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
02. oktober 2002 - 18:06 #2
Har du VS.NET!?
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
02. oktober 2002 - 18:23 #3
I din .NET Framework SDK Documentation findes en komplet liste over klasser og hvilke namespaces de er i...

// Simon
Avatar billede llcoolj Nybegynder
02. oktober 2002 - 23:15 #4
Hvad udvikler du i?
Avatar billede nute Nybegynder
02. oktober 2002 - 23:37 #5
simon.ulsnes >> det er ikke sikkert han har innstallert dokumentasjonen ;-) derfor har jeg linket til msdn.microsoft.com hvor den komplette liste ligger...

llcoolj >> det er da likegyldig hva han utvikler i ! det finnes kun én liste over namespaces ...
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
03. oktober 2002 - 07:07 #6
nute > Det har du ret i. Jeg tror lcoolj mente hvilket miljø han udvikler i... VS.NET har det ret indbygget, hvor det er lidt mere spidsfindigt med f.eks. WebMatrix.

Min egen personlige mening omkring dokumentation, er at man ikke kan være alt for kvik hvis man undlader den i noget man gerne vil lære at bruge!

// Simon
// This sentence no verb.
Avatar billede nute Nybegynder
03. oktober 2002 - 09:09 #7
simon >> sant nok ... det er ikke særlig smart å utelate dokumentasjonen ved innstallasjon, meeen ... jeg skal innrømme at jeg i flere tilfeller har falt i den felle selv :-) Og i de tilfeller hvor jeg har gjort dét, så har online dokumentasjon *alltid* vært det beste alternativ.

:-) nute
Avatar billede mosekongen Nybegynder
07. oktober 2002 - 10:40 #8
Dersom jeg anvender WebMatrix kan jeg fortælle, at der på samme måde som i VS er en liste af alle namespaces med tilhørende metoder, properties mm. Forskellen er, uden jeg ved ret meget om VS, at der ikke er samme forklaringer, eksempler mm(dokumentation) i WebMatrix som i VS. Linket fra nute er dog et udemærket alternativ.

/Ole
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
07. oktober 2002 - 15:46 #9
Hvis du bruger WebMatrix, må du også have .NET Framework SDK installeret - så vidt jeg ved, kommer det ikke med programmet. Så må du også have .NET Framwork SDK Documentation liggende - kig i din Startmenu, under Microsoft .NET Framework SDK\Documentation. Hvis du ikke har dokumentationen installeret, vil jeg anbefale dig at gøre det snarest muligt, da den er ret nyttig.
Så vidt jeg ved bruger Visual Studio.NET den almindelige .NET dokumentation.

// Simon
// This sentence no verb.