Avatar billede matr Nybegynder
02. oktober 2002 - 17:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Den samme celle farve hver anden gang

Hejsa

jeg har noget kode som ser sådan ud:
<%             ' HER henter vi de fem nyeste nyheder
            SQL = "SELECT TOP 5 * FROM nyhed ORDER BY Cdate(dato) DESC;"
            SET RS_nyhed = conn.execute(SQL)

            DO WHILE NOT RS_nyhed.EOF

                Response.write "<tr><td colspan=2><font face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif' size='1'>"
                Response.write "<a href='nyhed.asp?id=" & RS_nyhed("id") & "'>&gt;&gt; "
                Response.write RS_nyhed("dato")
                Response.write " - "
                Response.write left(RS_nyhed("overskrift"),55)
                IF len(RS_nyhed("overskrift")) > 55  THEN Response.write "..."
                Response.write "</font></td></tr>"

            RS_nyhed.movenext
            LOOP
            %>
Hvordan laver jeg sådan at i den første udtræk bliver cellen en farve i det andet en ny farve, i det 3 den samme farve som i den første osv. Altså skal jeg ha lavet sådan at det er den samme farve hver anden gang?

På forhånd tak!

Mvh. MATR
Avatar billede soes Nybegynder
02. oktober 2002 - 17:45 #1
If C = 0 THEN
Avatar billede matr Nybegynder
02. oktober 2002 - 17:46 #2
ok... det forstår jeg intet af? hvad mener du?
Avatar billede soes Nybegynder
02. oktober 2002 - 17:48 #3
If C = 0 THEN
color = "Din farvekode"
c = 1
Elseif C = 1 THEN
color = "Din farvekode"
c = 0
End If

Det placeres efter din Do While... og resten kan du naesten gaette dig til

undskyld det foerste indlaeg, en mindre tastefejl :)
Avatar billede matr Nybegynder
02. oktober 2002 - 17:49 #4
det ligner noget jeg kan bruge, og da jeg er dårlig til at gætte kan du så ikke lave noget mere for mig. Jeg er temmelig newbie.. det er jo 200 point...
Avatar billede soes Nybegynder
02. oktober 2002 - 17:50 #5
jo, hvad skulle det vaere?
Avatar billede matr Nybegynder
02. oktober 2002 - 17:51 #6
evt. sætte det du skrev før ind i koden. Så det kommer til at virke..?
Avatar billede soes Nybegynder
02. oktober 2002 - 17:53 #7
<%            ' HER henter vi de fem nyeste nyheder
            SQL = "SELECT TOP 5 * FROM nyhed ORDER BY Cdate(dato) DESC;"
            SET RS_nyhed = conn.execute(SQL)
C = 0
            DO WHILE NOT RS_nyhed.EOF
If C = 0 THEN
color = "Din farvekode"
c = 1
Elseif C = 1 THEN
color = "Din farvekode"
c = 0
End If

                Response.write "<tr><td colspan=2 bgcolor="& color &"><font face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif' size='1'>"
                Response.write "<a href='nyhed.asp?id=" & RS_nyhed("id") & "'>&gt;&gt; "
                Response.write RS_nyhed("dato")
                Response.write " - "
                Response.write left(RS_nyhed("overskrift"),55)
                IF len(RS_nyhed("overskrift")) > 55  THEN Response.write "..."
                Response.write "</font></td></tr>"

            RS_nyhed.movenext
            LOOP
            %>

nu er jeg ikke lige sikker men er det ikke bg color den hedder?
Avatar billede matr Nybegynder
02. oktober 2002 - 17:55 #8
2 min kigger lige på det...
Avatar billede matr Nybegynder
02. oktober 2002 - 18:35 #9
jeg har lige et sidste spørgsmål. Er det muligt at sætte en onmouseover funktion ind i cellen så den skifter når man holder musen over, og skifter derefter tilbage til "color" farven.
Avatar billede soes Nybegynder
02. oktober 2002 - 22:58 #10
ja, hvis du har funktion er det ikke noget problem
Avatar billede skg Nybegynder
03. oktober 2002 - 03:23 #11
så bliver det hele:

<script language="javascript">
function rOver(obj,c)
{
  obj.style.backgroundColor=c
}
function rOut(obj,c)
{
  obj.style.backgroundColor=c
}
</script>

<table>
<%

  Dim SQL, RS_nyhed, bgColorOn, bgColor, Count

  SQL = "SELECT TOP 5 * FROM nyhed ORDER BY Cdate(dato) DESC;"
  SET RS_nyhed = conn.execute(SQL)

  Count = 0

  Do WHILE RS_nyhed.EOF = False

    If Count Mod 1 = 0 Then
      bgColorOn = "999999"
      bgColor  = "CCCCCC"
    Else
      bgColorOn = "CCCCCC"
      bgColor  = "999999"
    End If

    Response.Write "<tr bgcolor=""" & bgColor & """ onMouseOver=""rOver(this,'#" & bgColorOn & "');"" onMouseOut=""rOut(this,'#" & bgColor & "');""><td colspan=2><font face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif' size='1'>"
    Response.Write "<a href='nyhed.asp?id=" & RS_nyhed("id") & "'>&gt;&gt; "
    Response.Write RS_nyhed("dato")
    Response.Write " - "

    If Len(RS_nyhed("overskrift")) > 55 Then
      Response.Write left(RS_nyhed("overskrift"),55) & "..."
    Else
      Response.Write RS_nyhed("overskrift"),55)
    End If

    Response.Write "</font></td></tr>"

    RS_nyhed.movenext

  Loop
%>
</table>
Avatar billede soes Nybegynder
03. oktober 2002 - 14:38 #12
ja, jeg vil mene at det er rigtigt, virker det?
Avatar billede skg Nybegynder
03. oktober 2002 - 16:23 #13
du kan jo prøve, jeg skrev det bare

der er en enkelt fejl, men det er kun et # der mangler.

Response.Write "<tr bgcolor=""" & bgColor & """ onMouseOver=""rOver(this,'#" & bgColorOn & "');"" onMouseOut=""rOut(this,'#" & bgColor & "');""><td colspan=2><font face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif' size='1'>"

skal være:

Response.Write "<tr bgcolor="#"" & bgColor & """ onMouseOver=""rOver(this,'#" & bgColorOn & "');"" onMouseOut=""rOut(this,'#" & bgColor & "');""><td colspan=2><font face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif' size='1'>"
Avatar billede soes Nybegynder
03. oktober 2002 - 19:54 #14
hvad med min del af opgaven? skal det ikke beloennes eller mener du bare at det er ligegyldigt?