Avatar billede djb Nybegynder
02. oktober 2002 - 15:56 Der er 10 kommentarer

Nyhedsbrev som html

Jeg har lavet et nyhedsbrev i html som ligger online på vores server. Den skal hente billeder o.s.v.

Nu vil jeg gerne udsende det, men hver gang jeg sender det afsted i Microsoft Outlook, får jeg som modtager kun html-koden og ikke siden at se......hvordan sender jeg det så modtager se mit html-nyhedsbrev og ikke bare html-koden?

Jeg er lidt frusterede, og hungre efter hjælp!

Med venlig hilsen

Dennis
Avatar billede djb Nybegynder
02. oktober 2002 - 16:04 #1
Jeg kan se at der er et indlæg med Jmail som html - jeg er ikke den store internet-haj, men det er vel noget i den retning jeg også er ude i!
Avatar billede agercon Nybegynder
02. oktober 2002 - 16:20 #2
Lad være med at sende som HTML via epost.

Send en henvisning i stedet for.

Eller i sidste indstans lad det være et bilag til eposten.

De herligste hilsner, Claus Sørensen
Avatar billede djb Nybegynder
02. oktober 2002 - 16:42 #3
Ja, men nu er tilfældet jo at det skal være et nyhedsbrev til folk som har tilmeldt. Når de modtager det skal det være at se med det samme og ikke via et link eller lign.

Adskellige firmaer bruger det, og det er min intention at det skal vises direkte i vedkommendes emailboks men umiddelbart hentes via internettet o.s.v
Avatar billede keysersoze Guru
02. oktober 2002 - 19:56 #4
når du sender du i outlook - hvordan sender du det så? og hvad sender du?
Avatar billede djb Nybegynder
03. oktober 2002 - 09:17 #5
I Microsoft Outlook kan man sende som Plain Text eller Html. Jeg vil sende en, i princippet html-side så når modtageren af nyhedsbrevet se siden som selvfølgelig loadet online fra mit website.

Men sender jeg nu, står html-koderne bare i mailen og folk får ikke selve siden at se. Og dette er uanset og jeg vælger at sende som Plain Text eller Html!

Jeg modtager selv nyhedsbrev fra E-pressen og Dell som netop sender ud som var det en hjemmeside de sendte i en email!
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2002 - 09:41 #6
grunden er højst sandsynligt at du copy/paster koden direkte ind i tekstfeltet i outlook, og så tror den jo bare at det er tekst du sender - derfor skal du finde en eller anden funktion hvormed du kan gå ind og ændre i kilden til mailen

Hvis du højreklikker i tekstfeltet og siger "vis kilde" kan du se det på samme måde som på en hjemmeside...

At sende nyhedsbreve med outlook er heller ikke det mest brugte... men det kan selvfølgelig lade sig gøre - dog ved jeg altså ikke lige hvordan man indsætter koden
Avatar billede djb Nybegynder
03. oktober 2002 - 09:54 #7
Jeps, jeg paster det bare og får så kun selve koden at se. Men jeg ikke finde en måde at gøre det på så html-siden loades....
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2002 - 10:03 #8
som sagt kan jeg ikke svare dig på hvordan, for laver jeg noget med nyhedsbreve fungerer det ud fra noget jeg udvikler i ASP og ikke alm afsendelse i outlook.

Det eneste jeg kan sige er at du kan prøve dig frem og se om du kan finde noget :o/
Avatar billede djb Nybegynder
03. oktober 2002 - 10:06 #9
Forstår jeg dig ret, så kan du godt sende et sådant nyhedsbrev til en email-adresse, du ved bare ikke hvordan man gør det i f.eks. Outlook.....i givetfald hvordan gør du så når folk skal modtage det via email!?
Avatar billede keysersoze Guru
03. oktober 2002 - 10:13 #10
i de fleste tilfælde laver jeg det i forbindelse med en hjemmeside hvor der er en tilhørende database - så udvikler jeg et script hvor min kunde (ham der skal styre hjemmesiden) kan sende mails direkte fra et admin-modul på hjemmesiden.

men som sagt - det kan nok lade sig gøre i outlook...