Avatar billede maciej Nybegynder
24. september 2000 - 10:12 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

IP????

Jeg har en ZoneAlarm som har vist at en med IPNR:216.52.6.49.er blivet nægtet adgang til min PC.Hvem er det......
Avatar billede phylox2 Nybegynder
24. september 2000 - 10:23 #1
http://www.ripe.net/cgi-bin/whois?216.52.6.49

Det er der vist ikke nogle, der ved :)

Du skal ikke være bange for, at den skriver dette mange gange - det kan være, at der er nogle, der er kommet til at skrive din IP ind i deres FTP eller sådan noget - jeg har omkring 100 nægtelser på min ZoneAlarm om dagen (online ca. 10 timer) - men hvis du kan, så check IPadressen med Ripes Database, som ovenstående link linker til :)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
24. september 2000 - 11:47 #2
nslookup svarer:
flcfc09-6L.flycast.com
Avatar billede victor44 Nybegynder
24. september 2000 - 12:41 #3
For at vide om det er alvorligt må du komme med flere oplysninger. Port numre osv.
Generelt kan man sige at hvis folk kun prøver en gang og de ikke får nogen oplysninger er der ingen fare, men hvis det sker gentagne gange at folk forsøger at connecte til din maskine er det måske et tegn på noget.
Avatar billede maciej Nybegynder
24. september 2000 - 13:26 #4
læste ellers et sted her at man kan finde disse ip.nr bl.andet på:
www.dk-hostmaster.dk/dkwhois.html
www.ripe.net/cig-bin/whois
men ak nej.....fik ikke noget ud af det....
Avatar billede maciej Nybegynder
24. september 2000 - 13:29 #5
viktor44>>skal huske det...:-)
Avatar billede maciej Nybegynder
24. september 2000 - 13:30 #6
tigedyr>>hvad???
skal vi ikke lige prøve det på dansk....he..he....
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
24. september 2000 - 14:24 #7
nslookup er et default TCP/IP værktøj i win NT 4.0, Win 2000 og Linux/Unix, der laver en forespørgsel til DNS servere om de kender den IP, hvis de kender den smider de et svar tilbage med IP\'ens FQDN (fully qualified domain name)
Den bruges godt nok normalt til at tjekke om en DNS er konfigureret korrekt, men er også en rar ting at have, hvis man vil vide hvilket domæne en IP hører til...
Avatar billede maciej Nybegynder
24. september 2000 - 22:02 #8
Tak for jeres svarene...
tigedyr.....så meget pc viden har jeg altså ikke,så meget af det du skriver er altså noget af\"sort\"snak....:-)))
Avatar billede maciej Nybegynder
27. september 2000 - 15:42 #9
fik i dag ip:195.68.90.149
tcp port:16970
        34658
        43480
        44464
        22118
        32887
NOgen ider???
Avatar billede phylox2 Nybegynder
27. september 2000 - 15:44 #10