Avatar billede edb-nørd Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opgradere eller købe ny?

Min PC er blevet for lille.
Jeg har Pentium III, 450 mhz, 96 RAM.

Så vidt jeg kan se er bundkortet ISUS P38-F. Jeg kan ikke se, at processoren kan udskiftes.
Jeg har 1 HD på 20GB og 1 på 4GB, CD-rom, brænder og diskettedrev, der ikke behøver udskiftning nu.

Så jeg skal have nyt bundkort, processor -
foruden nyt grafikkort og gerne lydkort.

Jeg ved ikke, hverken om jeg selv kan finde ud af at skifte delene, - eller om det kan svare sig.

Hvis jeg skal opgradere, hvad skal jeg så købe?

Jeg ville gerne kunne udskifte processoren, så jeg senere kan få større HD, hurtigere CD-Rom osv.
Avatar billede agercon Nybegynder
02. oktober 2002 - 09:54 #1
Hvis du er usikker på selv at skifte delene (bundkort og processor), så vil jeg klart anbefale dig en helt ny maskine.

Alt efter hvad du skal bruge den til, kan du få samlede maskiner (uden skærm, tastetur og mus) for 3.000 - 4.000 kroner. Hvis det er til spil skal du nok lægge 1.000 kroner ekstra i til et godt grafikkort.

De herligste hilsner, Claus Sørensen
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
02. oktober 2002 - 10:49 #2
Jeg skal ikke bruge den til spil, men bla. grafik. Så jeg skal have et ordentligt grafikkort.

Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal vælge, hvis jeg skal købe ny. Men jeg kan godt se prismæssigt, er der ikke noget at hente, ved at opgradere.
Avatar billede heintzelmann Nybegynder
02. oktober 2002 - 11:16 #3
Hej
Skal du have en maskine til at lave grafik på er det meget krævende hvis du bruger programmer som Adobe Photoshop da det tar utroligt meget ram. Nu ved jeg ikke om det er 400x200 pixels banners du laver eller det er rigtige grafiske præsentationer, men jeg har lige været ved at lave en maskine til en grafiker som gerne ville ha en PC istedet for MAC, kravet på den blev MIN. 1 GB hurtige DDR RAM og evt et Radeon 9700 Pro grafikkort. Det er næsten umuligt at finde en prekonfigureret maskine til så krævende opgaver, det skal næsten samles selv.

Men ellers vil jeg anbefale:
ABIT AT7-MAX2, SocketA, SATA, KT400
AMD Athlon XP 2100+/266, Sokkel A  Eller større?
Køler ThermalTake Silent Storm
2 x Ram 512 MB DDR PC 3200 Performance
PowerColor Radeon 9700 PRO, 128 MB

Der er lydkort på Abit bundkortet men vil du have et seperat så tag evt et SoundBlaster Audigy.

-Casper
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
02. oktober 2002 - 11:57 #4
Jeg har åbenbart ikke udtrykt mig klart nok. Jeg skal ikke primært bruge den til grafik, men vil også kunne bruge den til grafik.
Det er derfor, at jeg enten skal opgradere eller købe ny.

Den konfiguration der er nævt, er sikkert god, men jeg kender ikke nok til det til at kunne se, hverken hvad det er eller hvad det vil koste.
Jeg vil ikke betale for at få konfigureret en special maskine.
Avatar billede hottehans Nybegynder
02. oktober 2002 - 17:11 #5
hmmmm.... du kalder dig nørd--- jeg kan sælger dig en mask der passer til dit behoc for ca. 5K ... skriv evt på brugtpc@hotmail.com  (du får en ny!)
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
02. oktober 2002 - 23:09 #6
Jeg har skrevet til hottehans og  - nicket er delvist ment som en joke.
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
03. oktober 2002 - 22:41 #7
Jeg er kommet frem til, at jeg vil have/bygge en ny PC.
Jeg har brug for hjælp til hvad jeg skal købe.
Avatar billede edb-nørd Nybegynder
29. maj 2003 - 07:13 #8
Hermed lukker jeg dette spørgsmål