Avatar billede Slettet bruger
23. september 2000 - 22:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mere LICQ

Jeg forsøger mig endnu engang med at installere LICQ, efter jeg gav op sidste gang. Jeg er nået lidt længere den her gang, men er nu rendt ind i et ganske genstridigt problem.

Når jeg prøver at installere LICQ spytter den følgende i nakken på mig.

[root@fabul htx99i05]# rpm -i licq-0.85-1.i386.rpm
error: failed dependencies:
    libcrypto.so.0 is needed by licq-0.85-1
    libssl.so.0 is needed by licq-0.85-1

Okay, jeg er ikke helt hjælpeløs, så jeg smuttede en tur på rpmfind (tror jeg det var) og fandt følgende:

openssl-0.9.5a-1.i386.rpm

Men den vil ikke installeres fordi der er en fil der konflikter med passwd-0.64.1.1 pakken. Og det duer ikke rigtig at skille sig af med den jo.

Så hvad gør vi, nu lille du?
Avatar billede tuxi Nybegynder
23. september 2000 - 23:24 #1
Hent QT som du finder under
www.licq.com

Installér det og den vil ikke komme med fejlen du ser når du prøver at installere licq :)
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2000 - 02:31 #2
Underligt.

Jeg geninstallerede nemlig Linux, fordi jeg ville customize installationen noget mere. Som standard bliver der lagt bunker af lort ind som man aldrig bruger (har jo ikke al harddiskplads i verden). Og under installationen kunne man nemlig vælge at installere QT - den var som default ikke markeret. Så den skulle ellers være installeret korrekt nu.

Men jeg vil da lige afprøve dit forslag i morgen.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2000 - 16:19 #3
Det ser ikke ud til at det virker.

Jeg hentede qt-2.2.0-2.rh62.i386.rpm og installerede den. Sørgede også for at fjerne den gamle QT.

Får stadig samme fejlbesked.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2000 - 19:34 #4
Jeg har fået løst mit problem.

Involverede lidt vold med rpm --force, men det virker.

LICQ kommer med en fejl når den starter op:

Ignoring stale logfile.

Ved ikke lige hvad den mener med det, men det ser tilsyneladende ud til at virke fint.