Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
01. oktober 2002 - 17:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Optimering af BredBånds indstillinger i W2K

jeg kan huske der findes nogle .Reg (registrerings database filier) filer som optimere til Bredbånd ... hvor finder jeg dem ???
Avatar billede proware Nybegynder
01. oktober 2002 - 17:38 #1
jeg har læst om det skal lige se om jeg kan finde det igen
Avatar billede jones_net Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:05 #2
Hvis det er til dit SBA4100i, så virker det ikke, da det stadig er begrænsningen i modemet som sætter grænsen. ( http://www.eksperten.dk/spm/264541 )

Jeg har selv forsøgt, og de 3-4 jeg fandt gav intet boost overhovedet. Grunden er, at modemet allerede har max på 1Mbit, og det kan/må du ikke ændre.

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:09 #3
Men tag denne søgning http://www.google.com/search?q=boost+%22cable+modem%22&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=
der er temeligt meget sjovt, men husk på, at hvis du allerede kører næsten 1Mbit, så kan du ikke komme højere!!

/J
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. oktober 2002 - 17:13 #4
iceworld>> hvorfor fordelte du ikke points i http://www.eksperten.dk/spm/264541 når du fik svar på alle dine spørgsmål!

Har du tænkt dig at gøre det samme i dette spørgsmål??
Avatar billede sefnyr Nybegynder
05. februar 2003 - 04:20 #5
Modemmet og forbindelsestypen kan sagtens komme meget højere op. Motorola skriver på deres side om SBA4100I at den kan klare en forbindelse på op til 38MBit og jeg mener at det er 30 brugere gennem en hub det kan klare da der er indbygget DHCP server. Stofanet og TDC har bare låst modemmet til 1 MAC adresse så man ikke kan gå igennem det fra flere netkort.

Se på 192.168.100.1 jeg har set et par stykker hvor der stod at de var låst til 2 eller 5 MAC adresser men jeg har ikke afprøvet om de så kunne sættes til en hub.

Jeg aner ikke hvor de låser hastighedden.