Avatar billede blahblah Nybegynder
01. oktober 2002 - 17:04 Der er 3 kommentarer

hæve og sænkte teksten

Jeg sidder nu og skriver Kemirapport, og er ved at blive godt træt af at hele tiden skulle slippe tasterturet, tage musen, og klikke på en knap, for at løfte/sænke teksten, så jeg kan skrive Fe^3+ eller O2 på en lidt pænere måde.

Så nu vil jeg gerne have afklaret det her en gang for alle.

Hvad er genvejstasterne for at hæve og sænke teksten i MS Word ?
Avatar billede mugs Novice
01. oktober 2002 - 17:11 #1
Anvende sænket skrift (med automatisk afstandsudmåling)CTRL+LIGHEDSTEGN
Anvende hævet skrift (med automatisk afstandsudmåling)    CTRL+PLUSTEGN
Avatar billede halifax Nybegynder
02. oktober 2002 - 01:21 #2
Fe³  ³ = Alt+0179 (i 3.)
O²    ² = Alt+0178 (i 2.)
Avatar billede kongshammer Nybegynder
03. oktober 2002 - 12:30 #3
Hæv skrift: CTRL+(plus) samme for at annullere hænet skrift,
Sænk skrift: STRL+SHIFT+= samme for at annullere sænket skrift.