Avatar billede fifi Nybegynder
01. oktober 2002 - 16:39 Der er 2 kommentarer

olivetti echos laptop p133E/ IR / Driver

Har den fornøjelse at have ovenstående computer. Jeg ville gerne bruge den IR port til at lege lidt med min mobiltlf. Men Windows95 kan ikke finde IR porten, når jeg søger. Prøver så at konf. den manuelt, men den eneste driver win95 har er HP IR port. Når jeg installere denne siger den at enheden fungere fint. Men der er ingen symboler i kontrolpanel eller i proceslinien.
Jeg har enable IR-porten i BIOS og jeg har læst manualen til computeren, men den nævner kunden har den og ikke andet. Håber at nogen kan hjælpe mig.

I første omgang vil jeg helst undgå at installere win98, da den sløver computeren...
Avatar billede congame Nybegynder
01. oktober 2002 - 16:54 #1
Kun ind på nedenstående side og tryk der hvor der står "Download this file"
Hvis den spørger om brugernavn og adgangskode er det.:
navn: drivers
pass: all

http://www2.driverguide.com/uploads/uploads11/7881.html

Det er en zip fil med alle driver til echos p133e
Avatar billede fifi Nybegynder
01. oktober 2002 - 17:18 #2
Der var godt nok en masse drivers til lydkort, skærm kort, pegeredskab m.m, men desværre ikke noget til IR porten :-((

Jeg læste i olivetti manualen at I/O PORTS&SLOTS er :

Infrared Port IRDA SIR -hvad det så betyder.....