Avatar billede neger Nybegynder
23. september 2000 - 11:19 Der er 22 kommentarer

Kabelmodem

Hejsa.. Jeg vil bare spørge om jeres downloadrekorder for flatrate-forbindelser..

Jeg har nemlig på fornemmeren at mit kører for langsomt. Jeg har kabelmodem i min antenneforening, og de har lovet downloadhastigheder på op mod 1000 k/s.. Problemet er bare at min personlige rekord er på 190.. :-(

På forhånd tak...

Simon
Avatar billede jones Nybegynder
23. september 2000 - 11:34 #1
Hmm hvad hastighed køre i med ??? en 512 kbit/s vil ca. køre med 64 kb/s

1000 k/s er altså 1 mb i sekundet ??? men hvis det er en 2 mbit linie og der er lidt støj på linien eller mange brugere så er det ikke usansynligt at din hastighed er ca. 150 - 190 k/s
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
23. september 2000 - 14:09 #2
Endvidere kommer det jo også ret voldsomt an på hvilken server du henter fra...
Du kan have nok så stor båndbredde, men hvis serveren du hiver fra ikke har lige så stor, er det den der sætter begrænsningen :o(
Har oplevet under 30k/s på en 2Mbit ved DL fra MS siderne...
Og som Jones også siger, så lyder 190k/s altså ikke specielt dårligt.
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. september 2000 - 20:18 #3
som tigerdyr skriver, så har det også noget afgøre med hvordan serveren i den anden ende har det og hvordan forbindelsen imellem dig og server er .... Prøv at se om du kan hente noget fra en mere lokal server, fx tucow hos TeleDK eller CyberCity, eller endnu bedere, hos din udbyder! På den måde får du de \"rigtige\" tal. Desuden kan det også have noget afgøre med hvormange brugere din udbyder har og hvor mange af dem som prøver at hente med 1000 k/s ... hvis der fx 200 bruger, så kan en udbyders \"hul ud af huset\" godt blive brugt op ret hurtigt!!

Hos Cybercity har jeg dog ikke kunne mærket nedsat fart (endnu), da jeg med min 512 Kbit DSL linie har hentet med op til 62 KByte /sek og 60 Kbyte /sek er meget normalt.
Avatar billede denboj Nybegynder
24. september 2000 - 05:15 #4
Du siger 1000 k/s det kan enten betyde 1000 Kilo bit pr sec eller 1000 Kilo bye pr sec. Hvad mener du. 1000 Kilobit er cirka = 128 Kilo byte og 100 af dem er nogenlunde ok - men hvis i deler så er det jo en anden sag he he siger denboj med 512 he he
Avatar billede goulduck Nybegynder
24. september 2000 - 10:16 #5
Ja, det vil svare til at man har fået sig en 8 Mbit linie .. ;O)
Avatar billede kousholt Nybegynder
06. oktober 2000 - 23:28 #6
Jeg har ligeledes kabelmodem via min antenneforening (Stofa) og så vidt jeg ved kører de med 256/256 kbit/s ...så vis du har en downloadingrekord på 190 kbit/s så har du ingen problem.
Avatar billede jones Nybegynder
07. oktober 2000 - 00:02 #7
256 hvis din hastighed er oppe omkring 190 kbit/s så er du en heldig mand du burde ca. havde 28-32 kbit/s med en 256 kbit linie !!!!
Avatar billede ville Nybegynder
07. oktober 2000 - 00:21 #8
Hvis jeg lige må indskyde. så på dslreports.com/tweak er der en masse hjælp at hente når der skal tunes på kabel og adsl forbindelser
Avatar billede ville Nybegynder
07. oktober 2000 - 00:24 #9
Der smuttede sgu lige et s unskyld.

dsjreports.com/tweaks
Avatar billede ville Nybegynder
07. oktober 2000 - 00:26 #10
For sanlig!!!

dslreports.com/tweaks
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. oktober 2000 - 00:32 #11
Du er blevet lovet 1000kbit/s og ikke kb/s!
1000 k/bit er 1mbit og det er ca. 125 kb/s (125 kilobyte)

Til Kousholt :
Stofanet er 1mbit downstream og 348k/bit upstream
Avatar billede denboj Nybegynder
07. oktober 2000 - 01:02 #12
1000kilo bit = 1000/8 = 125 Kilo byte nøjagtigt - så ikke noget ca. der
Avatar billede denboj Nybegynder
07. oktober 2000 - 01:04 #13
1 Kilo Byte er forøvrigt =
2*2*2*2*2*2*2*2*2*2=1024 byte hæ hæ
Avatar billede jones Nybegynder
07. oktober 2000 - 10:44 #14
Denboj >> dit regnestykke er helt rigtigt, MEN så plejer man at sige at 10-13 % skal tages af da du aldrig får en helt ren forbindelse !! der vil altid være lidt \"støj\" på nettet
Avatar billede denboj Nybegynder
07. oktober 2000 - 11:29 #15
jones/ Det ved jeg godt - hos nogle mere end andre. - forøvrigt kan jeg ikke forstå hvordan neger\'s rekord kan være 190 ?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. oktober 2000 - 13:33 #16
Fra det øjeblik at du har fået forbindelse med den fil du vil DL, så begynder de fleste downloadsprogrammer at overføre til et midlertidigt bibliotek og flytter det så tilbage til det bibliotek man har valgt at gemme det i. Det betyder så at hvis man venter lang tid med at vælge hvor man vil gemme filen, så vil man kunne opnå nogle syge og meget urealistisk downloadshastigheder.
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. oktober 2000 - 20:51 #17
Desuden er der jo også komprimering og sådan noget ....
Avatar billede netsjov Nybegynder
07. december 2000 - 19:33 #18
Skal du kunne være sikker på en dl hastighed skal det være en gennemsnitslig hastig over ca ½ minut
Avatar billede kennh Nybegynder
02. marts 2001 - 01:46 #19
Stofa lover download hastigheder på 2mbit altså 2000 Kbit, men din download manager i exploiter eller netscape viser det i KiloByte i sek.
Så du skal lige gange de 190 med 8 og så kan du jo ikke klage vel.
Meen 190KB i sek, det lyder som om den har ligget på proxy\'en, for den største flaskehals er jo serverne derude på internettet
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
27. maj 2001 - 18:01 #20
lukker du ?
Avatar billede frost11 Nybegynder
25. september 2001 - 20:09 #21
til kennh hvor i alverden ser du at stofanet lover hastigheder på 2 m/bit

her i Aalborg er det \"kun 1m/bit\" og jeg ligger i gennemsnit med en download på ca. 100 kbps, hvor den teoretiske er 125 så der er vel ganske ok
Avatar billede kennh Nybegynder
25. september 2001 - 21:52 #22
tja jeg ved det sq heller ikke, jeg må have været fuld, hehe.

Ej, faktisk lover stofa heller ikke 1 Mbit forbindelser. Men istedet:

\"stofa er op til til ti gange hurtigere end ISDN\"

Så hvis dit stofa reelt kører med 256 Kbit/s, tja så har du osse fået det du er blevet lovet. Nemlig 2 gange hurtigere.