Avatar billede jsvinther Nybegynder
01. oktober 2002 - 10:43 Der er 5 kommentarer

Hvad kan anbefales?

Jeg leder efter et program der kan overvåge vores firmanetværk.... routere, switche og servere.
Vi bruger allerede mrtg, men det har vist sig, at være meget svært og resourcekrævende at vedeligeholde.

Det skal være dynamisk da vi har mange målinger, og funktionaliteten, skal være lidt lig med mrtg, da vi skal kunne måle throughput på interfaces.

Er der nogen der har et bud på hvad vi skal kigge på`?
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. oktober 2002 - 11:43 #1
www.sniffer.com er vel nærmest industristandard, ellers skal du have fat i tivoli eller tilsvarende
Avatar billede tbf Nybegynder
04. oktober 2002 - 11:44 #2
SysOrb kan det du efterspørger, og betjenes via et web interface.
Kig på www.sysorb.com .
Jeg er selv fra firmaet, Evalesco Systems, der laver SysOrb.
Avatar billede netboot Nybegynder
21. december 2002 - 23:37 #3
Du kan jo prøve at se på følgende program fra Woodstone.

Servers Alive www.woodstone.nu - Det er et kanonprogram og utroligt bruger-venligt, og det bedste ved det hele, det koster næsten ikke noget!
Avatar billede musenogelefanten Nybegynder
14. april 2003 - 14:05 #4
Det kommer sandelig an på hvad du vil overvåge og hvordan du vil have dine alerts ? Samt hvilke udstyr du har, og her tænker jeg specielt på routere og switche. Det er heller ikke helt uvæsentligt hvad du vil betale. MRTG er stort set gratis, men for nu at nævne nogle muligheder så er der :
Tivoli, Cisco Works,Whatsup,TNG, HP Openview samt mange andre.
Hvad er det du vil have overvåget og hvordan ?
Avatar billede itbjarne Nybegynder
05. november 2003 - 15:22 #5
Se her: http://bb4.com/
Bruges professionelt og er komplet gratis. Virker til alle platforme jeg kender til.