Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
01. oktober 2002 - 07:41 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

ulovligt at forsøge at "Cracke" et kabelmodem / KAN det man det ?

1. Først KAN man overhovedet cracke et Kabelmodem (SurfBoard fra Motoroloa model sba4100i)( altså ændre i indstillingerene så det kører hurtigere(nogen siger nemlig man godt kan))
2. Er det ulovligt ?
3. Hvis nej til 2, er der nogen der ved hvordan man gør?

Håber i forstår
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
01. oktober 2002 - 07:44 #1
1. ja
2. ja (NEJ hvis det er dit eget...)
3. ja
*gg*
Avatar billede fcs Novice
01. oktober 2002 - 07:45 #2
Ad 1.: Ja, det skulle være muligt, jeg har da hørt om en del der har gjort det.

Ad. 2.: Da det typisk er internetudbyderen der ejer dit modem og du kun låner det, er det ikke tilladt at ændre i hverken det fysiske modem eller konfigurationen af det.

Ad. 3.: Prøv et andet forum - som du selv er klar over, så er det ikke tilladt her på eksperten ;-)

Med venlig hilsen

FCS
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
01. oktober 2002 - 07:48 #3
Kan man overhovedet få mer end 1500/384 kb/s ud af det ??? for det var det mit kom med efter som at det er mit eget
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2002 - 07:53 #4
iceworld.tk>>

Eftersom at stofa's connection's størrelse bliver påvirket af hvor belastet dit område er er det jo umuligt at svare på....... hvis du nu først startede med at læse hvordan stofanet fungerer, før du spørger om at cracke det herinde, villle du hjælpe dig selv meget og ikke spørge så upræsist.

mvh.
Questis.dk
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. oktober 2002 - 07:55 #5
1. De andre siger ja, så lad os antage at de har ret.

2. Det ville jo være at stjæle båndbrede. At stjæle er ulovligt (lige som pirat kopier er) derfor er det ikke lovligt. Desuden mener jeg ikke at det er dig der ejer modemet.

3. Det gør man ikke, for det er jo ulovligt, hvis man gør det, så finder udbyderen ud af det, når de kan se at der bliver belastet skævt og det er ikke sikkert at de advare dig inden de lukker for forbindelsen eller ringer efter politiet.
Avatar billede jones_net Nybegynder
01. oktober 2002 - 13:35 #6
For at få adgang til modemet kan du bruge din browser til at gå ind på 192.168.0.100 jeg kan ikke helt huske det, men der er også sider med /log.html og /config.html
Du kan afaik ikke ændre i opsætningerne, men du kan se hvad den PT. står til...

/J
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
01. oktober 2002 - 17:27 #7
Hmm ÆV
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2002 - 18:23 #8
Du fik da svar på dine spørgsmål?
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
01. oktober 2002 - 18:25 #9
giver el_barto helt ret.. det der er noget unfair :O)
Avatar billede resten Nybegynder
01. oktober 2002 - 19:00 #10
Hvorfor ikke give point til dem som har hjulpet med korekte svar... ?

Resten\Coadmin
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. oktober 2002 - 10:28 #11
Han vil nok ikke give points når han ikke får det svar han vil have, nemlig at det er lovligt og muligt!!!  Men det er stadig ikke fair.
Avatar billede resten Nybegynder
02. oktober 2002 - 11:41 #12
iceworld-> Kommer du med en forklaring ?
Avatar billede jones_net Nybegynder
02. oktober 2002 - 11:48 #13
iceworld>> Hvis ens spm. kan besvares med "ja, ja, ja" og svaret tilmed er rigtigt, så må man acceptere det! Hvis der er nogen som så forklarer mere end det, så kan man fordele point ud under hensyn til hjælpegraden - men point skal stadig deles ud, selvom man ikke kan lide svaret!

Minder mig lidt om, når man fortæller sandheden om kærestens vægt - kan hun ikke tåle svaret, så lad være med at spørge!!

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:07 #14
Så forsøges der med ændringer i reg...

http://www.eksperten.dk/spm/264792

/J
Avatar billede sefnyr Nybegynder
05. februar 2003 - 04:20 #15
Modemmet og forbindelsestypen kan sagtens komme meget højere op. Motorola skriver på deres side om SBA4100I at den kan klare en forbindelse på op til 38MBit og jeg mener at det er 30 brugere gennem en hub det kan klare da der er indbygget DHCP server. Stofanet og TDC har bare låst modemmet til 1 MAC adresse så man ikke kan gå igennem det fra flere netkort.

Se på 192.168.100.1 jeg har set et par stykker hvor der stod at de var låst til 2 eller 5 MAC adresser men jeg har ikke afprøvet om de så kunne sættes til en hub.

Jeg aner ikke hvor de låser hastighedden.
Avatar billede sefnyr Nybegynder
05. februar 2003 - 05:34 #16
Modemmet og forbindelsestypen kan sagtens komme meget højere op. Motorola skriver på deres side om SBA4100I at den kan klare en forbindelse på op til 38MBit og jeg mener at det er 30 brugere gennem en hub det kan klare da der er indbygget DHCP server. Stofanet og TDC har bare låst modemmet til 1 MAC adresse så man ikke kan gå igennem det fra flere netkort.

Se på 192.168.100.1 jeg har set et par stykker hvor der stod at de var låst til 2 eller 5 MAC adresser men jeg har ikke afprøvet om de så kunne sættes til en hub.

Jeg aner ikke hvor de låser hastighedden.
Avatar billede jones_net Nybegynder
05. februar 2003 - 11:27 #17
sefnyr>> Ja, det er en grænse som modemet sætter, men hvor den ændres ved jeg desværre ikke, selvom det kunne være sjovt at prøve... Men så vidt jeg ved, så nulstiller Stofa deres modems ind imellem (engang var det hver nat, for jeg mistede konstant min forbindelse)...

/J
Avatar billede sefnyr Nybegynder
05. februar 2003 - 16:38 #18
De nulstiller dem ikke. de har bare muligheden for at gå ind og fjernbetjene modemmet. Det eneste de laver er hvis det skal opdateres. At du har mistet din forbindelse er nok nærmere pga. at de har lavet kabel arbejde for at udvide nettet.