Avatar billede maximus25 Nybegynder
30. september 2002 - 19:06 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

God software firewall til windows 2000 server ??

Hejsa
Er der ikke en der kender en rigtig god firewall til en windows 2000 erver ??
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. september 2002 - 19:24 #1
Firewall-1 har jeg hørt skulle være god - jeg ved det dog ikke af egen erfaring.
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2002 - 19:36 #2
Firewall-1 er en hardware firewall, mig bekendt.

Først vil jeg råde dig til at bruge en ordentlig hardware firewall (som f.eks. firewall-1), når vi taler en server. De software baserede firewalls er til brug som personlige firewalls på PC'ere og ikke som firewall på en server. Der er sikkerheden simpelthen ikke god nok.

Hvis du insistere på at bruge denne ikke særlig sikre løsning, så vil jeg anbefale "den personlige firewall" fra callisoft, jeg mener den hedder BitGuard til privat brug.

Brug ikke zonealarm eller tiny, de er så brugte at det er let at finde ud af hvordan man kommer i gennem ved simpel søgning på nettet
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. september 2002 - 21:33 #3
Hmm ... ved så ikke lige hvor jeg fik i hovedet at det var en SW
Avatar billede cokeman Nybegynder
04. oktober 2002 - 11:25 #4
Personligt kan jeg anbefale ISA Server www.microsoft.com/ISASERVER, vi sætter rigtig mange af dem op hos vores kunder.
Avatar billede cesar_dk Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:30 #5
Firewall-1 er SW bruger den selv, det er et super godt produkt, de har dog laver en ny ver. som heder Firewall-1 NG den har jeg dog ikke selv prøvet endnu men jeg har kun høre godt om den.
Jeg har bruge Firewall-1 i 1½ År og den har slet ikke været nede kun en gang hvor vi skulle skifte vores UPS ud :) (Serveren er en std. PC men 2*IDE diske i raid og køre NT4. Den bliver dog snart skifter ud da den ikke har duel strømforsyning).
Nokia laver en Linux server som er lavet til at køre Firewall-1 denne vil jeg klart anbefale, da man der vil være 100% sikker på at det hele høre perfekt sammen.
Avatar billede cesar_dk Nybegynder
04. oktober 2002 - 12:34 #6
Desuden så er Firewall-1 helt vild nem at bruge, jeg bruget ca. 1 uge så kunne jeg bruge den og lave ændringer uden problemer.
OG SÅ ER DEN IKKE LAVET AF MICROSOFT!!  :)
ISA Server bliver brugt af nybegynder Firewall-1 er lidt (meget) mere pro.
Og ja jeg kender begge ting!  Jeg har lavet forsøg med begge server og fik ISA server ned i løbet af ca. 2 timer :))  Firewall-1 har jeg ikke kunne få ned, ud over ved at tage stræmmen fra den :)
Avatar billede maximus25 Nybegynder
05. oktober 2002 - 08:48 #7
tak.....i deler