Avatar billede tbolding Nybegynder
30. september 2002 - 17:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

IBM PC server 8640, ES2

Forsøger at installere Windows 2000 Advanced Server på en ældre IBM PC Server 8640 model ES2 men under detektering af enheder hænger skidtet og kommer ikke videre end halvvejs. Har forsøgt at boote adskillige gange men intet sker der. Ingen fejlmeddelelser, ingen blå skærm. No nothing!!!
Er der en hjælpsom sjæl som måske kan være behjælpelig med at finde ud af hvad som er galt...

Mvh. Thomas
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. september 2002 - 17:06 #1
Er der ISA enheder i maskinen så tag dem ud!!

Hvilken processor køre du med?
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. september 2002 - 17:08 #2
måske BIOS, der mangler en opdatering?

//Lars
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. september 2002 - 17:09 #3
Processoren er lidt i underkanten hvis det er den originale:
PPro 200MHz (256KB) 32MB RAM 0GB (Open Bay) HDD W Ultra SCSI (Planar) PCI/EISA Tower (9x9)

Det samme gælder for RAM.....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. september 2002 - 17:11 #4
Minimum Requirements
Computer/Processor 133 MHz or higher Pentium-compatible CPU

Memory 256 MB of RAM recommended minimum (128 MB minimum supported; 8 GB maximum)

Hard Disk 2 GB hard disk with a minimum of 1.0 GB free space. (Additional free hard disk space is required if you are installing over a network.)

CPU Support Windows 2000 Advanced Server supports up to eight CPUs on one machine
Avatar billede jsb Nybegynder
30. september 2002 - 17:12 #5
Tjek om din hardware er kompatibelt med 2000

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q131303
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. september 2002 - 17:13 #6
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. september 2002 - 17:15 #7
Avatar billede tbolding Nybegynder
30. september 2002 - 18:25 #8
Mange tak for besvarelserne. Lidt yderligere oplysninger mens jeg tjekker de givne links: maskinen er bestykket med 2xPPro 200MHz/512Kb cache, 128 MB RAM, 4x4,3GB SCSI diske i RAID5 samt en 18GB disk i RAID 0. Herudover er der IBM ServeRAID kort og et PCI grafikkort (Matrox G200). BIOS på såvel bundkort som SCSI RAID controller er opdateret. I BIOS kan jeg se at processorkort og scsi kort bliver tildelt en IRQ kanal mens dette ikke er tilfældet for grafikkortet. Kan dette have noget af sige?

/Thomas
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. september 2002 - 19:49 #9
Recomended minimum bør man ikke gå under: Memory 256 MB of RAM recommended minimum (128 MB minimum supported; 8 GB maximum)
Avatar billede bad24 Nybegynder
30. september 2002 - 20:42 #10
det gøre nu fint på min server (164mb ram.)
Avatar billede jansimon Nybegynder
22. oktober 2002 - 11:05 #11
Jeg mener at huske at du skal have en real-mode driver til din raid-kontroller. Den kan du finde på IBM's Site. Den skal indlæses helt i starten af installationen, der står at man kan trykke F6 (Mener jeg) får at indlæse 3.-parts driver.

/Jan Simon