Avatar billede no_doubt Nybegynder
30. september 2002 - 16:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

redigere i oplysninger

Jeg har et loop som viser alle mine personer hvordan kan man lave en afkrydsningsboks ved hver, og når man så har sat kryds i dem man vil rette så får man mulighed for det ?
Avatar billede happycow- Nybegynder
30. september 2002 - 16:47 #1
Jeg kan se hvad du mener og har selv set på problemet før. For at undgå dig unødig stress vil jeg anbefale at du kun giver mulighed for at opdatere én bruger af gangen.

Det KAN lade sig gøre, men det er kun kilde til stress for at åbne en for mig _tåbelig lille_ mængde brugervenlighed.

Muligheden (for mig at vide) er at lave ET stort form på en side, og for HVERT felt at adde et IDnr til formværdien!

ex.

<form name="updUsers" action="storeChanges.asp" method="post">
<input type="textfield" name="Username<IDnr>" value="<%=objRS("ID")%>">
...
<input type="submit" value="gem ændringer for ALLE brugere">

</form>

-

Når dette er gjort skal du lave en form-parser der kan gå ind og nappe det nummer ud af form'et og stille og roligt iterere gennem alle felterne og opdatere værdierne via SQL.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
30. september 2002 - 16:49 #2
vil du ikke komme på icq eller se på min side ?
Avatar billede no_doubt Nybegynder
01. oktober 2002 - 15:21 #3
lukker, jeg skal have lidt mere konkret