Avatar billede lauge41 Nybegynder
30. september 2002 - 15:18 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

For stød af kabinet...

Hej alle...

Er der nogle der har nogle gode råd til hvad man kan gøre, når jeg får stød af kabinettet - jeg bor i et ældre hus og har derfor ik et jordstik!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
30. september 2002 - 15:23 #1
Der er mange muligheder...

Den mest almindelige er et bundkort, der ikke er monteret korrekt, så du kunne jo prøve at pille det hele fra hinanden og samle det igen, så du er sikker på, der ikke er forbindelse, hvor der ikke skal være det :o)

Ellers kan der være overgang i PSU'en eller noget tilsvarende... Du kan prøve at låne dig til en anden PSU og se om det hjælper; hjælper det ikke, skal du nok splitte 'puteren ad, så du kan finde fejlen!
Avatar billede lauge41 Nybegynder
30. september 2002 - 15:27 #2
okay...
Men når jeg har venner på besøg får de også stød i deres pc...
- kan det skyldes at jeg sidder i en kælder?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. september 2002 - 16:02 #3
vend stikket i stikkontakten - no shit!
Avatar billede lauge41 Nybegynder
30. september 2002 - 16:08 #4
?
Avatar billede some0ne Nybegynder
30. september 2002 - 16:10 #5
samme her ???, da det er veksel-strøm kan det vil ikke gør nogen forskel, og der skal da for guds skyld ikke være forskel på spændingen i hver udgang...vel!?
Avatar billede peet-49 Novice
30. september 2002 - 16:25 #6
Netop fordi det er vekselstrøm, skal stikket vendes, da der kan være afkoblingsstrøm til stel, og hvis der er fase på, mærkes det som lidt snerren.
Avatar billede lauge41 Nybegynder
30. september 2002 - 16:32 #7
- ok, ik mere strøm :)

Jeg har hørt, at man kan sætte en ledning på kabinettet og hen til f.eks. en radiator...
På den måde går strømmen ned i jorden... Men findes der andre metoder?
Avatar billede peet-49 Novice
30. september 2002 - 16:34 #8
Det er ikke nødvendigt, da elinstallationen er jordet.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. september 2002 - 17:38 #9
jeg har altså ret i det med at vende stikket!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
01. oktober 2002 - 14:47 #10
Æh, er manden blevet grillet af sin 'puter, eller har han glemt problemet? ;o)