Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. september 2000 - 16:04 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hastigheder på nettet

Hejsa

Jeg vil hører, efter om 256/256 linie, var nok til at kører en sql database ??? Jeg gider ikke havde svar på nogen som tro eller mener at det ikke er nok. Kun for folk SOM ved om det er nok eller ikke...

Den server som den skal connecte fra er en Linux server, på en 8mbit linie... Så skal sql server placeres på en 256/256 linie, vil dette være nok... Der kommer ikke til at kører andet på linien...
Avatar billede morw22 Nybegynder
22. september 2000 - 17:10 #1
Det kommer jo ligesom an på hvor mange opslag der er og hvor meget et opslag fylder.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. september 2000 - 17:12 #2
Det er til siden Stivert.dk... Altså gratis hosting...
Avatar billede steffen Nybegynder
22. september 2000 - 17:29 #3
Til almindelige tekst-ting vil det kunne dække mange tusind sider, med mange samtidige opslag.

Men hvis folk begynder at hælde billeder eller videofilm el. lign i den står du med en anden problematik - så rækker det slet ikke.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. september 2000 - 20:11 #4
Kan man spærre for video og billedere?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. september 2000 - 21:09 #5
Den KAN trække det (uden helt vilde problemer, kræver dog en satans masse RAM og en pæn processor, for at køre ordentligt)...
Men som allerede nævnt vil du selvfølgelig kunne løbe ind i problemer med store query\'s, antallet af samtidige brugere og hvilke datatyper (og størrelser) du bruger....
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. september 2000 - 21:11 #6
Jep det har jeg fattet men hvad med dette: Kan man spærre for video og billedere?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. september 2000 - 21:11 #7
Tigerdyr, det har steffen sagt... Så jeg afviser lige dit svar..
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. september 2000 - 21:12 #8
Spærre ?, er det ikke blot et spørgsmål om at sætte sikkerheden op, så ingen eksterne brugere (læs: ingen andre end dig) har statement permissions (eg. CREATE, ALTER) og at du samtidigt sørger for ikke at have felter i dine databaser af datatyperne binary og varbinary (og evt. text og ntext, så har du udelukket datatyper der kan fylde mere end en page hver)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. september 2000 - 21:14 #9
Du bad om svar fra folk der ved det med sikkerhed, jeg kører bl.a. et site med SQL Server 7.0 osv. på en 256Kb linie... der er ingen problemer (efter at have fyldt en masse ram i uhyret)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
22. september 2000 - 21:15 #10
Kan man spærre for video og billedere?
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. september 2000 - 21:28 #11
Nej, du kan ikke direkte \"spærre\" for noget, men du kan som allerede sagt sørge for at have en høj sikkerhed og derved undgå at have felter af datatyper som kan skabe meget store datamængder...de 2 vigtigste du skal være opmærksom på er \"binary\" og \"varbinary\", der kan indeholde billeder og video i binært format...
Hvis du så samtidigt undgår felter med datatyperne \"text\" og \"ntext\", har du fjernet alt hvad der kan fylde voldsomt op i dine db\'er