Avatar billede nissen Nybegynder
22. september 2000 - 14:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PCI Acard SCSI

Jeg har en ACER Prisa 310S Scanner. Der fulgte et ISA - SCSI kort med. Det fungerer fint med \'98 men 2000!!???
Jeg har læst at man kan få et andet kort
PCI ACARD SCSI.
Kender nogen noget til det, og hvor kan det købes, og hvad koster det ca.

Nissen
Avatar billede powell Nybegynder
22. september 2000 - 15:00 #1
Er det ikke kun et spørgsmål om at finde de rigtige drivere?
Avatar billede groggy Nybegynder
22. september 2000 - 15:55 #2
Som powell siger burde det være nok at opdatere driverne med nogle der er kompatible med win2000.

Du kan højst sandsynligt den nødvendige driver på denne hjemmeside: http://www.acard.com/ under support og dernest driver download... :)
Avatar billede powell Nybegynder
25. september 2000 - 09:45 #3
Kan du ikke finde de drivere du skal bruge, eller har du af anden årsag ikke valgt at kommentere grunden til at du afviser vores svar?
Avatar billede nissen Nybegynder
25. september 2000 - 13:28 #4
Jeg kan sagtens finde de drivere jeg skal bruge.
Jeg har bare ikke et ACard SCSI PCI, men et ISA SCSI kort. Det virker som sådan godt nok. Problemet er, at Windows 2000 hverken kan gå i dvale, eller Standby, formodentlig pga. dette kort

Når jeg afviser svaret, er det fordi jeg søger oplysninger om, hvor kortet kan købes og hvad det koster, ikke hvor jeg kan finde drivere til mit gamle ISA kort.

Med venlig hilsen
Nissen
Avatar billede groggy Nybegynder
25. september 2000 - 14:44 #5
Jeg forstår ik hvad du mener. Dit ISA-SCSI kort burde da virke fint med windows2000 hvis du bare opdatere din drivere. Jeg ville da umiddelbart tro at det ik var kortets skyld. Det skal jo være specielle drivere til windows 2000.
Avatar billede nissen Nybegynder
25. september 2000 - 19:28 #6
For mig ser det ud som om, det er ISA kortet der blokerer for, at maskinen kan gå i DVALE eller i STANDBY. Scanneren virker selv om den egentlig ikke burde - men lad det nu ligge.

Jeg prøver forfra:

Jeg vil gerne at min WINDOWS 2000 maskine kan gå i STANDBY eller i DVALE. Kan et PCI SCSI kort løse det problem? eller ligger prolemet et helt andet sted?
Avatar billede groggy Nybegynder
26. september 2000 - 15:38 #7
Jeg tror ik det har noget med dit SCSI kort at gøre. Men jeg er ik sikker.
Jeg mener at der er også skal konfigureres i BIOSen for at det kan gå i standby eller dvale. Prøv at tjekke om der ik er noget der.
Avatar billede nissen Nybegynder
26. september 2000 - 20:48 #8
Det virker under WINDOWS 98 se. Altså STANDBY mode!!! Så problemet løses næppe i BIOS.
Avatar billede nissen Nybegynder
26. september 2000 - 20:49 #9
Hov jeg glemte .....

Er der ikke nogen der kender det skide ACARD SCSI?
Avatar billede groggy Nybegynder
26. september 2000 - 22:21 #10
Prøv at se om du kan finde det her: www.edbpriser.dk
Avatar billede nissen Nybegynder
27. september 2000 - 19:13 #11
Der fandtes faktisk et der ligner noget!

Det prøver jeg!

Mvh
Nissen
Avatar billede groggy Nybegynder
27. september 2000 - 22:47 #12
Det varmer altid at hjælpe en anden! ;)

/Groggy