Avatar billede zentrix Nybegynder
30. september 2002 - 08:32 Der er 3 kommentarer

pcmcia ethernet kort crasher windows

jeg har i lang tid haft det problem
at min toshiba libretto 50ct (lille baerbar pentium 100mhz) laaser naar hvis jeg booter
den mens mit standard ne2000 kompatibelt pcmcia ethernet kort sidder i.
Alting fungerer dog fint hvis jeg venter til windows er loadet, foer jeg tilkobler ethernet kortet.

Mit problem er, at jeg netop har erhvervet mig et wireless pcmcia ethernet kort (netgear ma401) som skaber de samme problemer ved boot som mit andet gamle ethernet kort, men som ud over det,
ogsaa laaser computeren inden for ca. 5 min efter jeg har sat kortet i, hvis jeg venter med at saette det i til windows er loadet.

kortet virker dog helt perfekt indtil computeren laaser.

det skal lige naevnes at computeren er overclocket, og bliver ret varm, men er saa stabil som win98 nu tillader naar jeg ikke bruger wlan kortet, og jeg har foersoegt med en kold puter, inden den naar at varme ordentligt op.

maaske er det ogsaa relevant at jeg har en toemt autoexec.bat og config.sys da en nyhedsgruppe post raadede mig til det og at jeg har 32 meg ram.

haaber der er en loesning som ikke involverer store summer penge...

Marc
Avatar billede kenp Novice
30. september 2002 - 09:14 #1
jeg tror at du skal sætte den ned i hastighed igen, det tror jeg vil være løsningen, men wireless kan godt få en comp. til at gå ned, hvis den ikke finder forbindelse inden den er færdig med at loade.

men hensyn til det gamle kort, er du sikker på at du bruger den rigtige driver!! for jeg har 2 tilsyndenladende ens drivere men den ene gør det samme som du skriver.
Avatar billede zentrix Nybegynder
07. oktober 2002 - 04:47 #2
hmm...

jeg har proevet at saette den ned i hastighed (hvilket involverede
at lodde smd komponenter...) men det fixede ikke problemet...
Avatar billede kenp Novice
14. januar 2003 - 15:05 #3
Husk at lukke spørgsmålet igen!!