Avatar billede chris-zuul Nybegynder
30. september 2002 - 00:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

GeForce driver ?

Hej.

Jeg har lige installeret Debian (den nye)
men kan ikke komme ind i min xserver pga. min driver ikke virker rigtigt

Fejl:

(--)Assingning decice section with no busID to primary device
(WW)NV: chipset "GeForce" in device section "GF" ins't valid for this driver
(EE)No devices detected.

Fatal server error:
no screens found

bla bla

X connection to :0.0 broken (explicit kill or server shutdown)

Mit grafik kort er et GeForce2 mx400 64MB Tv-out (PCI)

Jeg har prøvet at sætte det op i xf86cfg -textmode
og dpkg-reconfigure xserver-xfree86

men intet hjælper

Jeg vil gerne have det trin efter trin da jeg ikke har rodet så meget med det før

På forhånd tak
Avatar billede thomasledet Nybegynder
30. september 2002 - 01:20 #1
Avatar billede chris-zuul Nybegynder
30. september 2002 - 01:29 #2
thomasledet: det link du giver mig er til udvidet driver installation men det er jo ikke så fedt når jeg ikke engang kan åbne min xserver...?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
30. september 2002 - 01:34 #3
problemet med din xserver er netop at det er den forkerte driver, der bliver brugt... prøv du nu at gøre præcis som ovenstående link forklarer, så skulle den være der...
Avatar billede chris-zuul Nybegynder
30. september 2002 - 02:01 #4
jeg kom til "punk" nr 3:
host:~# apt-get install nvidia-kernel-src nvidia-glx-src
men den kunne ikke finde pakken:
e:couldn't find package nvidia-kernel-src

Jeg har prøvet at lave en apt-get update og upgrade
men det hjælper ikke ?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
30. september 2002 - 07:35 #5
hvilke sources benytter du?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
30. september 2002 - 07:36 #6
ellers så kan du også hente og compile sovsen selv fra www.nvidia.com
Avatar billede thomasledet Nybegynder
30. september 2002 - 07:37 #7
men det er selvfølgelig klart det letteste, hvis man kan holde sig til dpkg
Avatar billede chris-zuul Nybegynder
30. september 2002 - 09:11 #8
Jeg henter fra sunsite kan det være derfor ?
Avatar billede chris-zuul Nybegynder
30. september 2002 - 11:24 #9
okay jeg giver op med apt-ger og henter dem på nvidia.com
men hvad for nogen skal jeg tage og hvordan compiler jeg dem rigtigt ?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
30. september 2002 - 15:39 #10
jeg henter også fra sunsite og har ingen problemer... skummelt...

der er en fin guide på nvidias side, der er en god idé at læse... så ved du også, hvad du skal hente...